doc. Mgr. Zlatica Zacharová, PhD.
Kvalifikácia:
- 2005 Pedagogická fakulta UK - učiteľstvo psychológie a nemeckého jazyka a literatúry (Mgr.)
- 2006 Filozofická fakulta UK - psychológia (Mgr.)
- 2013 Pedagogická fakulta UK - doktorandské štúdium v odbore Predškolská a elementárna pedagogika (PhD.)
- 2022 Pedagogická fakulta UK - habilitačné konanie v odbore Predškolská a elementárna pedagogika (docent)
Priebeh doterajšej praxe:
- 2002 - 2004 technická asistentka (PdF UK, Ústav pre výskum vývinu dieťaťa)
- 2010 - 2013 interná doktorandka na Katedre Anglického jazyka a literatúry
- 2006 - 2013 psychologička v Centre pre medzinárodno-právnu ochranu detí a mládeže
- od 2011 konateľka Havava, s. r. o. a trénerka certifikovaného vzdelávania pre učiteľov MŠ a ZŠ pre didaktiku cudzích jazykov pri práci s deťmi od 0 do 12 rokov
- od 2022 - psychologička krízovej intervencie pre utečencov z Ukrajiny (Tenenet)
Pedagogická prax:
- Vývinová psychológia,
- Pedagogická a školská psychológia,
- Psychológia pre učiteľov 1,
- Krízová intervencia v škole,
- Psychologická propedeutika,
- Kognitívna psychológia a neurodidaktika
- Kognitívne a behaviorálne teórie
- Naratívna terapia v sociálnej práci
Vzdelávanie pre iné organizácie:
- Psychológia (pre učiteľov) - Slovenská Technická Unvierzita, oddelenie Pedagogiky
- Implementačná agentúra MSVaR témy vzdelávania: Motivácia, Moc a pomoc v pomáhajúcich profesiách
- Tréner Havava, s.r.o., témy vzdelávania v spolupráci s Universita La Sapienza prof. Traute Taeschner: Naratívny formát, Neuropedagogické aspekty učenia jazykov
Vedecko-výskumná činnosť:
- KA2 - 2022-1-BE02-KA220-SCH-000089287, Inclusion through interprofessional COllaboration in a Community Of Practice in Education, sept. 2023 - dec. 2026, medzinárodný projekt (Belgicko, Portugalsko, Rakúsko, Slovensko)
- KEGA 035UK-4/2022 Psychologické vzdelávanie pre nepsychologické profesie: metodická a obsahová podpora - spoluriešiteľka
- KEGA 046UK-4/2021 Podpora implementácie mravnej výchovy v základnej škole: aplikovaný výskum a metodický materiál pre učiteľov - spoluriešiteľka
- 2020/2021 YOUTH AND A.I. (UN)LEARNING WITH ROBOTS / NAO v spolupráci s Goethe inštitútom, slovenským centrom dizajnu a Sensorium - spoluriešiteľka
- KEGA 060UK-4/2017 Podpora naratívnej kompetencie v slovenskom jazyku u detí z marginalizovaného jazykového prostredia - súbor metodických materiálov - hlavná riešiteľka
- VEGA 1/0409/14 2017-2019 Osobnosť a profesijné videnie učiteľa/učiteľky vo vzťahu k riešeniu náročných situácií v školskej triede v období tranzitu do praxe - spoluriešiteľka
- VEGA 1/0150/16 2016 - 2018 Dimenzie čítania v rodinách detí z bilingválneho prostredia - spoluriešiteľka
- KEGA 067UK-4/2014 Integratívna metodika na zlepšenie interpersonálnych komunikačných kompetencií, rozvoj emočnej inteligencie a reziliencie dospievajúcich žiakov a adolescentov v kontexte prierezových tém ISCED 2 a ISCED 3A- spoluriešiteľka
- VEGA 1/0562/13 Sociálno-psychologické kompetencie v pregraduálnej príprave a ranej pedagogickej kariére učiteľov - spoluriešiteľka
- Výskumné projekty týkajúce sa osvojenia si reči v umelom dvojjazyčnom prostredí, rozvoj cudzojazyčných zručností detí v ranom a predškolskom veku v školskom a v rodinnom prostredí, vzdelávanie učiteľov cudzích jazykov, spolupráca s Univerzitou Sapienza v Ríme. Ukončený medzinárodný vedecký projekt BilFam (www.bilfam.eu).
Členstvo v domácich a medzinárodných orgánoch a organizáciách, redakčných radách, profesijných spoločnostiach:
SAUP - Slovenská asociácia učiteľov psychológie
AŠP - Asociácia školskej psychológie SR a ČR
POPI Slovensko - Inštitút procesorientovanej psychológie na Slovensku
SIVP - Slovenský inštitút pre vzdelávanie v psychoterapii
EECERA - European Early Childhood Education Research Association
REYLL - Research into Early Years Language Learning - Multilingual Childhoods
Výber z publikačnej činnosti
- Zacharová, Z. & Ferková, Š. (2023). Učitelia a učiteľky ako "výskumníci a výskumníčku" morálneho správania žiakov. In QAK, qualitative research, České Budejovice 26.-27.1.2023.
- Zamborová, K. & Jursová Zacharová Z. (2022). Cross-national achievement survezs and educational monitoring in Slovakia. In Klinger, D., Volante, L., & Schnepf, S. Cross-national achievement surveys for monitoring educational outcomes : policies, practices and political reforms within the European Union, https://data.europa.eu/doi/10.2760/406165
- Jursová Zacharova, Z., Ferková, Š. (2022). Moral education from the perspective of primary and lower secondary teachers in Slovakia. Prezentácia na konferencii Journal of Moral Education v Manchester (UK).
- Jursová Zacharová, Z. (2021). Od narodenia po maturitu. Poznatky vývinovej psychológie v kontexte vzdelávania. Učebnica pre študentov a študentky učiteľstva a primárnej a predprimárnej pedagogiky. Bratislava: Universita Komenského. Dostupné online (Dielo je vydané pod medzinárodnou licenciou Creative Commons CC BY NC ND 4.0 Commons Attribution 4.0.)
- Jursová Zacharová, Z. (2019). Naratívny formát v škole od metódy k výskum Podpora naratívnej kompetencie v slovenskom jazyku u detí z marginalizovaného jazykového prostredia. Bratislava: Havava. Dostupné online
- Jursová Zacharová, Z., Lemešová, M., Miškolci, J., Cabanová, K., Horváthová, Ľ., & Sokolová, L. (2019). Postoje, inklúzia a predsudky v slovenských školách. Bratislava: Univerzita Komenského. Dostupné online
- Belešová, M. Sentésziová, L., & Jursová Zacharová 2018. Dimenzie čítania v rodinách. Bratislava: Pedagogická fakulta UK v Bratislave. Dostupné online.
- Jursová Zacharová, Z. (2019b). Digital support of developing narrative competence among children from excluded rural communities in Slovakia. In New technologies and redesigning learning spaces. Bucuresti: Carol 1 National Defence University, 85-9. Dostupné online. (wos)
- ďalšie dostupné publikácie
https://orcid.org/0000-0003-4950-3381
https://publons.com/researcher/4563314/zlatica-jursova-zacharova/