Zamestnanci
PhDr. Mgr. Romana Schunová, PhD. - vedúca katedry

Konzultačné hodiny
UT (TUE) 11:15 – 12:45 osobne/in person
PIA ( FRI ) 14:00 – 15:30 online MS Teams po dohode
(študenti sa na konzultácie vopred ohlásia prostredníctvom mailu: schunova@fedu.uniba.sk)
(miestnosť č. Š-156; telefón na pracovisko: +421 2 9015 9115)
Kvalifikácia:
- PdF UK Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: slovenský jazyk, nemecký jazyk (Mgr.)
- PdF UK Učiteľstvo anglického jazyka
- PF UKF Vzdelávanie dospelých
- PEVŠ Psychológia (Mgr.)
- UCM PhDr.
- PEVŠ PhD.
- PF UKF PhD.
- WMU MBA
- WMU LL.M
Zahraničné vzdelávacie pobyty:
- Humboldt Universität Berlin, Nemecko
- Pädagogische Hochschule Freiburg, Nemecko
- Universidade da Coruňa, Španielsko
- Univerzita Karlova Praha, Česká republika
Prax:
- Pedagogická činnosť (ZŠ, SŠ, gymnázium, VŠ), Bratislava
- Lektorská činnosť, prekladateľstvo, tlmočníctvo, Bratislava
- Psychologické poradenstvo, Bratislava
- Koučing, Bratislava
- Školská psychologička, ZŠ v Bratislave,
- CPP – psychologička, Bratislava
- Vedúca psychologickej poradne PdF UK
Pedagogická činnosť:
- Úvod do štúdia psychológie
- Všeobecná psychológia
- Vývinová psychológia
- Psychológia pre učiteľov 1 (Všeobecná psychológia, Vývinová psychológia)
- Psychológia pre učiteľov 2 (Psychológia osobnosti, Edukačná psychológia)
- Psychológia tvorivosti
Vedecko-výskumná činnosť:
- VEGA č. 1/0176/15: Paradigmy v edukácii zdravotne znevýhodnených dospelých a seniorov v rezidenciálnej starostlivosti.
- Projekt GAA – Rodičovská podpora a náročnosť a ich vzťah k húževnatosti dospievajúcich.
Členstvo v domácich a medzinárodných orgánoch a organizáciách, redakčných radách, profesijných spoločnostiach:
Slovenská spoločnosť pre psychoanalytickú psychoterapiu.
Výber z publikačnej činnosti:
- Schunová, R. (2024). Intelektové nadanie a nadaní žiaci. Osobnosť učiteľa nadaných žiakov. Šafárik Press UPJŠ.
- Schunová, R. (2022). Nadaní žiaci a klíma školy. In Psychológia a patopsychológia: študentská vedecká konferencia, 2022. 85-93. Bratislava: Univerzita Komenského.
- Schunová, R. (2021). Emocionálna inteligencia nadaných žiakov. In Psychológia a patopsychológia: študenstká vedecká konferencia, 2021. 95-103. Bratislava: Univerzita Komenského.
- Schunová, R. (2019). Marketing of Education and its Specifics in Modern Society. In Megatrends and Media: Digital Universe. 713-735. Trnava: FMK UCM. (WoS).
- Schunová, R. (2018). Language Education of Seniors as a Tool of Active Ageing. In Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, 2018. 8(2). 233-238. (WoS).
- Schunová, R. (2017). Jazykové vzdelávanie seniorov a jeho špecifiká. In Vzdělávání dospělých 2016 – východiska a inspirace pro teorii a prax, 13.-14.12. 2016. 97-104. Praha: ČAS. (WoS).
doc. PhDr. Marian Groma, PhD.

Konzultačné hodiny
PON (MON) 09:30 – 11:00 osobne/in person
PON (MON) 13:30 – 15:00 online MS Teams po dohode
(študenti sa na konzultácie vopred ohlásia prostredníctvom mailu groma@fedu.uniba.sk)
(miestnosť č. Š-154; telefón na pracovisko: +421 2 9015 9107)
Kvalifikácia:
1981 – Filozofická fakulta UK Bratislava – odb. psychológia
1982 - Filozofická fakulta UK Bratislava - rigorózne pokračovanie (PhDr.), odb. psychológia
1995 – UK v Bratislave, Pedagogická fakulta – PhD. – od. špeciálna pedagogika
2013 - UK v Bratislave, Pedagogická fakulta – docent v odbore Špeciálna pedagogika
Doterajšia prax:
1981 – 1982 - vychovávateľ Základná škola internátna pre nepočujúcich 1982 – 1987 - výskumný pracovník Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie1987 - 1990 TESLA, š.p. – Odbor sociálnej starostlivosti, psychológ1990– 1993 - výskumný pracovník Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie
UK v Bratislave, Pedagogická fakulta:
Katedra pedagogiky sluchovo postihnutých 1993 - 2005
Katedra psychológie a patopsychológie od r. 2005
Pedagogická činnosť:
Všeobecná patopsychológia, Patopsychológia, Psychológia sluchovo postihnutých, Základy psycholingvistiky, Úvod do psychológie, Diplomový seminár, Bakalársky seminár, Sociálna práca so sluchovo postihnutými, Kariérové poradenstvo
Vedecko-výskumná činnosť:
Riešiteľ a spoluriešiteľ výskumných úloh a a projektov v oblasti komunikácie nepočujúcich, kochleárnej implantácie a psychológie sluchovo postihnutých, psychológie postihnutých, kariérového poradenstva pre sluchovo postihnutých
Členstvo v domácich a medzinárodných orgánoch a organizáciách, redakčných radách, profesijných spoločnostiach:
Člen redakčnej rady časopisu Psychológia a patopsychológia dieťaťaČlen Slovenskej psychologickej spoločnosti pri Slovenskej akadémii vied.
Doc. PhDr. Mária Glasová, PhD.

Konzultačné hodiny:
UT (TUE) 9:30 – 11:00 online MS Teams po dohode
STR (WED) 13:30 – 15:00 osobne/in person
(študenti sa na konzultácie vopred ohlásia prostredníctvom mailu glasova@fedu.uniba.sk)
(miestnosť č. Š-155; telefón na pracovisko: +421 2 9015 9106)
Kvalifikácia:
- VŠ (PhDr.) v odbore psychológia, zameranie klinická psychológia, FF UK Bratislava (1987)
- Mimoriadne štúdium základov žurnalistiky, FF UK (1988)
- Štúdium základov pedagogiky vysokej školy, FF UK, Bratislava (1989)
- PhD. v odbore psychológia, FF UK, Bratislava (1999)
- doc. v odbore pedagogická psychológia, PdF UK, Bratislava (2003)
Priebeh doterajšej praxe:
- (1982 – 1983) Ústav anorganickej chémie SAV, Bratislava, výskumná asistentka
- (1983 – 1987) Filozofická fakulta UK v Bratislave, študentka
- 1988 - dosiaľ Katedra psychológie a patopsychológie PdF UK, Bratislava/
- prodekanka pre zahraničné vzťahy (2006-2015); riaditeľka Ústavu psychologických a logopedických štúdií PdF UK (2011-2013); členka Vedeckej rady PdF UK
Pedagogická činnosť:
vývinová psychológia, klinická psychológia, psychológia zdravia, psychodiagnostika, psychologické techniky zvládania záťaže, základy psychoterapie hrou, základy aplikovanej behaviorálnej analýzy /ABA, skupinová psychoterapia pre sociálnych pracovníkov, nové trendy v psychologickej teórii a praxi (pre PhD. študentov)
Výskumné projekty:
- Multimodalita vývinu emocionálnej regulácie u dospievajúcich s typickým a atypickým vývinom. Perspektíva komplexnej dynamickej súhry štrukturálnych a funkčných systémových zmien biologických, psychologických, sociálnych a environmentálnych. VEGA 1/0955/17, vedúca riešiteľka projektu,
- Psychologické determinanty aktivity a participácie detí a adolescentov so zdravotným postihnutím vzdelávaných v integrovanom/inkluzívnom prostredí. VEGA 1/0620/16, zástupkyňa vedúceho riešiteľa projektu,
- Integratívna metodika na zlepšenie interpersonálnych komunikačných kompetencií, rozvoj emočnej inteligencie a reziliencie dospievajúcich žiakov a adolescentov v kontexte prierezových tém ISCED 2 a ISCED 3A, KEGA 067UK-4/2014, zástupkyňa vedúcej riešiteľky projektu,
- Psychologické determinanty aktivity a participácie ľudí s postihnutím v starostlivosti o zdravie. VEGA 1/0829/13, spoluriešiteľka
- Pedagogika postihnutých a znevýhodnených raného a predškolského veku - nový systémový prvok špeciálnej pedagogiky v rovine teoreticko-koncepčnej a v rovine aplikačnej (nové študijné programy pregraduálneho a celoživotného vzdelávania). KEGA 118UK-4/2011, spoluriešiteľka,
- Kognitívne versus sociálne predpoklady úspešnosti u ľudí s postihnutím. VEGA 1/0253/09, spoluriešiteľka,
- Možnosti psychológie v utváraní podmienok pre vyrovnávanie príležitostí jedincov s rôznymi druhmi postihnutia v majoritnej spoločnosti. VEGA, 1/3641/01, spoluriešiteľka,
- Psychologické dimenzie životného štýlu života jedincov s rozličnými druhmi postihnutia v kontexte spoločensko-ekonomických zmien. VEGA 1/0048/03, spoluriešiteľka,
- Psychologické faktory ovplyvňujúce kvalitu života jedincov s rozličnými druhmi postihnutia, projekt VEGA, 1/7186/20, spoluriešiteľka,
- Sociálno-psychologické aspekty formovania integrovaných žiackych skupín, projekt VEGA, 1/3121/96, spoluriešiteľka
Medzinárodné (výber)
- LLP Erasmus / Erasmus plus, fakultná koordinátorka na PdF UK (2006-2015),
- EURECNET - The European Research Ethics Committees Network, Project 7FP, Contract number 244519 (SIS-CT-2010-244519), IV/2011-III/2013 (2 roky); člen tímu ÚMEB n. f.,
- EUREC - The European Network of Research Ethics Committees. Project 6FP, Contract number 038301 (SAS6), 4/2007-3/2009; člen tímu ÚMEB n. f.,
- Educational Initiative Central and Eastern Europe, Neuwaldegg – Wien (2005-2006),
- THE ORAVA PROJECT: A Slovak republic / University Northern Iowa (Regent's Center) Collaborative National Education Programme (Early Childhood Education) - (1994-1996),
- GOALS OF MEDICINE, The Hasting Center, Briarcliff Manor, USA; Institute of Medical Ethics & Bioethics, Bratislava (1993 - 1997), - https://www.scaswebsite.com/slovakian/ participácia na medzinárodnom projekte a slovenskej úprave SCAS - Spenceovej škály úzkosti, verzie pre rodičov (2022) - https://mhavie.ca/boutique/index.php?route=product/category&path=77 participácia na slovenskej úprave škály MHAVIE (LIFE-H) 3.0 pre deti (krátka forma) (2016)
Zvláštne ocenenia
Fulbright Commission Scholarship, USA (2001-2002: SLU, St. Louis, MI; Georgetown University, Washington, D.C.; IPS, Crystal City, VI); pozvané prednášky doma a v zahraničí, pozvané členstvo v redakčných radách, odborných komisiách a poradných zboroch Členstvo v domácich a medzinárodných orgánoch a organizáciách, redakčných radách, profesijných spoločnostiach
- domáce: Slovenská psychologická spoločnosť, Slovenská lekárska spoločnosť
- zahraničné: World Federation for Mental Health (1991 – 1996)
- redakčné rady: RaN (od roku 1998, ISSN 1335 - 3543); Rodina a spoločnosť dnes (od roku 2000, Reg. MK SR č. 2378/2000); Medical Ethics & Bioethics (od roku 2001, ISSN 1335 – 0560)
Pobyty na zahraničných univerzitách a vedeckých inštitúciách
Emmanuel Miller Center for Families and Children, London, UK (1993); University of Northern Iowa (jún 1994 a sept.– okt. 1995); IPS Arlington, VA, KIE Georgetown University, Washington D.C., St. Louis University, St. Louis, MO (okt. 2001 – jún 2002); Univerzita Padova, IT (dec. 2006); Gosudarstvennyj institut vyschevo obrazovania respubliky Tatarstan, Kazaň, Rusko (23.- 29.1.2011) a i.
Ďalšie vzdelávanie
- psychoterapia a pod.: Logoterapia a existenciálna analýza (TUvT, FiF/ILAA a KUL, 2000), Play therapy (NIRE, Bethesda, MD, USA, 2002); ABA - Applied Behavioral Analysis (LF UK v Bratisalve / ACVA a NOVA FL, USA, 2013, 2014); The Autism Diagnostic Observation Schedule-Second Edition (ADOS-2) (LF UK v Bratislave / ACVA, 2015); Možnosti diagnostiky vzťahovej väzby (Inštitút rodinnej terapie a terapie vzťahovej väzby, o. z., Martin, 2018); Team-based-learning (pre VŠ učiteľov), inovatívne formy VŠ vzdelávania a profesijnej prípravy (New York University a LF UK v Bratislave, 2018) a i.
doc. Mgr. Zlatica Zacharová, PhD.

Konzultačné hodiny
UT (TUE) 15:00 – 16:30 osobne/in person
STR (WED) 9:30 – 11:00 online MS Teams po dohode
Rezervovať si konzultačné hodiny:
Rezervovať si prezenčné konzultačné hodiny
Rezervovať si konzultačné hodiny online
mail: zacharova(at)fedu.uniba.sk
(miestnosť č. Š-158; telefón na pracovisko: +421 2 9015 9112)
Kvalifikácia:
- 2005 Pedagogická fakulta UK - učiteľ psychológie a nemeckého jazyka a literatúry (Mgr.)
- 2006 Filozofická fakulta UK - psychológia (Mgr.)
- 2013 Pedagogická fakulta UK - doktorandské štúdium v odbore Predškolská a elementárna pedagogika (PhD.)
- 2022 Pedagogická fakulta UK - habilitačné konanie v odbore Predškolská a elementárna pedagogika (docent)
Doterajší priebeh praxe:
- Doterajší priebeh praxe:
- 2002 - 2004 odborný asistent (PdF UK, Ústav pre výskum vývoja dieťaťa)
- 2010 - 2013 interná doktorandka na Katedre anglického jazyka a literatúry
- 2006 - 2013 psychológ v Centre pre medzinárodnoprávnu ochranu detí a mládeže
- od roku 2011 konateľka spoločnosti Havava, s. r. o., a školiteľka certifikovaných školení pre učiteľov materských a základných škôl pre didaktiku cudzích jazykov v práci s deťmi od 0 do 12 rokov
- od roku 2022 psychologička krízovej intervencie pre utečencov z Ukrajiny (Tenenet)
Vyučovacia prax:
- Vývinová psychológia,
- pedagogická a školská psychológia,
- Psychológia pre učiteľov 1,
- Krízová intervencia v škole,
- Psychologická propedeutika,
- Kognitívna psychológia a neurodidaktika
- Kognitívne a behaviorálne teórie
Vzdelávanie pre iné organizácie:
- Psychológia (pre učiteľov) - Slovenská technická univerzita, Katedra pedagogiky
- Motivácia, moc a pomoc v pomáhajúcich profesiách
- Tréner Havava, s.r.o., témy školení v spolupráci s Universita La Sapienza prof. Traute Taeschner: Naratívny formát, neuropedagogické aspekty učenia sa jazykov
Scientific and research activities:
- KA2 - 2022-1-BE02-KA220-SCH-000089287, Inclusion through interprofessional COllaboration in a Community Of Practice in Education, Sept. 2023 - Dec. 2026, international project (Belgium, Portugal, Austria, Slovakia)
- KEGA 035UK-4/2022 Psychologické vzdelávanie pre nepsychologické profesie: metodická a obsahová podpora - spoluriešiteľ
- KEGA 046UK-4/2021 Podpora implementácie mravnej výchovy v základnej škole: aplikovaný výskum a metodický materiál pre učiteľov - spoluriešiteľ Support for the implementation of moral education in primary school: applied research and methodological material for teachers - co-investigator
- 2020/2021 YOUTH AND A.I. (UN)LEARNING WITH ROBOTS / NAO in cooperation with Goethe Institute, Slovak Design Centre and Sensorium - co-investigator
- KEGA 060UK-4/2017 Podpora naratívnej kompetencie v slovenskom jazyku u detí z marginalizovaného jazykového prostredia - súbor metodických materiálov - hlavný riešiteľ
- VEGA 1/0409/14 2017-2019 Osobnosť učiteľa a jeho profesijné videnie vo vzťahu k riešeniu náročných situácií v školskej triede v období prechodu do praxe - spoluriešiteľ
- VEGA 1/0150/16 2016-2018 Dimenzie čítania v rodinách detí z bilingválneho prostredia - spoluriešiteľ
- KEGA 067UK-4/2014 Integračná metodika na zlepšenie interpersonálnych komunikačných kompetencií, rozvoj emocionálnej inteligencie a odolnosti dospievajúcich žiakov a adolescentov v kontexte prierezových tém ISCED 2 a ISCED 3A - spoluriešiteľ
- VEGA 1/0562/13
- Sociálno-psychologické kompetencie v pregraduálnej príprave a na začiatku pedagogickej kariéry učiteľov - spoluriešiteľ
- Výskumné projekty zamerané na osvojovanie si jazyka
Členstvo v národných a medzinárodných orgánoch a organizáciách, redakčných radách, odborných spoločnostiach:
AŠP - Asociácia školskej psychológie SR a ČR
POPI Slovensko - Inštitút procesorientovanej psychológie na Slovensku
SIVP - Slovenský inštitút pre vzdelávanie v psychoterapii
EECERA - European Early Childhood Education Research Association
REYLL - Research into Early Years Language Learning - Multilingual Childhoods
Výber z publikačnej činnosti
- Ferková, Š. & Zacharová, Z. (2024). Academic Dishonesty from the Perspective of Primary School Teachers. Acta Educationis Generalis, 2024, Sciendo, vol. 14 no. 3, pp. 93-102. https://doi.org/10.2478/atd-2024-0021
- Z. Zacharová, Š. Ferková (2024). PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL APPROACH TO THE MORAL SETTINGS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS, INTED2024 Proceedings, pp. 3806-3813. DOI: 10.21125/inted.2024.0991
- Zacharová, Z. & Liliková, L. (2024). Developing 6-7 year olds´ understanding of emotions through Storytelling. In EECERA Conference, Brighton, 3. - 6.9. 2024.
- Ferková, Š. & Zacharová, Z. (2023). Implementation of moral education by teachers of foreign languages. Journal of Language and Cultural Education, 2023, Sciendo, vol. 11 no. 3, pp. 67-75. https://doi.org/10.2478/jolace-2023-0028
- Zacharová, Z. & Ferková, Š. (2023). Učitelia a učiteľky ako "výskumníci a výskumníčku" morálneho správania žiakov. In QAK, qualitative research, České Budejovice 26.-27.1.2023.
- Zamborová, K. & Jursová Zacharová Z. (2022). Cross-national achievement survezs and educational monitoring in Slovakia. In Klinger, D., Volante, L., & Schnepf, S. Cross-national achievement surveys for monitoring educational outcomes : policies, practices and political reforms within the European Union, https://data.europa.eu/doi/10.2760/406165
- Jursová Zacharova, Z., Ferková, Š. (2022). Moral education from the perspective of primary and lower secondary teachers in Slovakia. Prezentácia na konferencii Journal of Moral Education v Manchester (UK).
- Jursová Zacharová, Z. (2021). Od narodenia po maturitu. Poznatky vývinovej psychológie v kontexte vzdelávania. Učebnica pre študentov a študentky učiteľstva a primárnej a predprimárnej pedagogiky. Bratislava: Univerzita Komenského. Dostupné online (Dielo je vydané pod medzinárodnou licenciou Creative Commons CC BY NC ND 4.0 Commons Attribution 4.0.)
- Jursová Zacharová, Z. (2019). Naratívny formát v škole od metódy k výskum Podpora naratívnej kompetencie v slovenskom jazyku u detí z marginalizovaného jazykového prostredia. Bratislava: Havava. Dostupné online
- Jursová Zacharová, Z., Lemešová, M., Miškolci, J., Cabanová, K., Horváthová, Ľ., & Sokolová, L. (2019). Postoje, inklúzia a predsudky v slovenských školách. Bratislava: Univerzita Komenského. Dostupné online
- Belešová, M. Sentésziová, L., & Jursová Zacharová 2018. Dimenzie čítania v rodinách. Bratislava: Pedagogická fakulta UK v Bratislave. Dostupné online.
- Jursová Zacharová, Z. (2019b). Digital support of developing narrative competence among children from excluded rural communities in Slovakia. In New technologies and redesigning learning spaces. Bucuresti: Carol 1 National Defence University, 85-9. Dostupné online. (wos)
- ďalšie dostupné publikácie
https://orcid.org/0000-0003-4950-3381
https://publons.com/researcher/4563314/zlatica-jursova-zacharova/
PaedDr. Anežka Hamranová, PhD.

Konzultačné hodiny
UT (TUE) 7:30 – 8:30 osobne/in person
UT (TUE) 13:00 – 13:30 osobne/in person
STR (WED) 7:30 – 9:00 online MS Teams po dohode
(študenti sa na konzultácie vopred ohlásia prostredníctvom mailu lhamranova@fedu.uniba.sk)
(miestnosť č. Š-157; telefón na pracovisko: +421 2 9015 9109)
Kvalifikácia:
1994 VŠPg – učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: psychológia – biológia (Mgr.)
1996 UK - inovačné štúdium školskej psychológie
2007 UKF - psychológia (PaedDr.)
2009 UKF - pedagogická psychológia (PhD.)
Doterajšia prax:
1995 – 1998 – učiteľka a školská psychologička, gymnázium v Nitre
1998 – 2013 – odborná asistentka, UKF
2009 – 2010 - odborná asistentka, FiF UK (čiastočný úväzok)
2013 – 2018 - výskumná pracovníčka, PdF UK
od r. 2018 - odborná asistentka, PdF UK
Pedagogická činnosť:
Neuropsychológia
Psychológia ľudí s mentálnym postihnutím
Sociálno-psychologický výcvik I.
Tréning komunikačných kompetencií
Vedecko-výskumná činnosť:
- VEGA 1/0592/20 Genderový aspekt matematickej úzkosti detí mladšieho školského veku (riešiteľka, r. 2022)
- OP Ľudské zdroje, 312011AFX7 Skvalitnenia prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied (hlavná manažérka, r. 2020 - 2023),
- VEGA 1/0191/19 Životné štýly a stratégie v kohortách slovenských adolescentov (riešiteľka)
- VEGA 1/0623/15 Vnímané hodnotové posolstvá žiakmi z formálnej edukácie (hlavná riešiteľka)
- VEGA 1/0769/08 Európska identita, socializácia a mediálna kultúra (riešiteľka)
- VEGA 1/3675/06 Sociálno-psychologické aspekty formovania identity adolescentov (riešiteľka)
- KEGA 043UK-4/2017 Tvorba a implementácia metodiky pre prácu v oblasti prevencie násilia v intímnych vzťahoch dospievajúcich (riešiteľka)
- KEGA 021UK-4/2013 Vyučovanie psychológie a predmetov osobnostného a sociálneho rozvoja - súbor metodických materiálov (riešiteľka)
- KEGA 106-007UKF-4/2010 Tvorba emocionálnej a sociálnej pohody v školskom prostredí (riešiteľka)
- KEGA 3/5269/07UKF Nácvik tolerancie a riešenia intolerancie (riešiteľka)
- ESF 11230220364 Rozvíjajúce programy zamerané na zvyšovanie osobnostných a odborných spôsobilostí pre potreby pedagogicko-psychologickej praxe. Špecializačné štúdium školskej psychológie (riešiteľka)
- Uznesenie Vlády SR č. 912 (r. 2006) Zvyšovanie úrovne socializácie rómskych komunít prostredníctvom systémov vzdelávania sociálnych a misijných pracovníkov a asistentov učiteľa (riešiteľka)
- AP/2008/23 (r. 2009) Škola priateľská k rómskym žiakom
Členstvo v domácich a medzinárodných orgánoch a organizáciách, redakčných radách, profesijných spoločnostiach:
- Asociácia školskej psychológie SR a ČR (AŠP)
- Slovenská psychologická spoločnosť (SPS)
Výber z publikačnej činnosti:
Šramová, B., Fábik, D., Hamranová, A., Štefanec, Z. (2022). Generácia Z v kontexte životného štýlu. Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra psychológie a patopsychológie. ISBN 978-80-223-5556-8
Osaďan, R., Žilková, K., Hamranová, A., Kondeková, A., Žilková, V. (2022). Genderový aspekt matematickej úzkosti detí mladšieho školského veku. Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-223-5538-4
Šramová, B., Deptová, T., Hamranová, A., Poliaková, E. (2019). Násilie v intímnych vzťahoch dospievajúcich. Metodika pre prácu v oblasti prevencie. Bratislava: UK, 176 s., ISBN 978-223-4849-2
Hamranová, A., Šramová, B., Poliaková, E., Brunclíková, Z., Fábik, D.(2018). Hodnotové posolstvá v obraze školy a rodiny. 1. vyd. Neratovice: VERBUM Publishing, 146 s. ISBN 978-80-906706-2-4
AFD Šramová, B., Hamranová, A. (2015). Value orientation of adolescents in digital age. In: Marketing identity: digital life - part 2 [elektronický zdroj]. Trnava: UCM, s. 507-514. ISBN 978-80-8105-780-9
Mgr. Miroslava Lemešová, PhD.

Konzultačné hodiny
PON (MON) : 12:15 – 13:45 in person
UT (TUE) : 09:00 – 11:15 online MS Teams po dohode
(študenti sa na konzultácie vopred ohlásia prostredníctvom mailu lemesova@fedu.uniba.sk)
(miestnosť č. Š-158; telefón na pracovisko: +421 2 9015 9113)
Kvalifikácia:
- 2005 PdF UK – Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: psychológia – nemecký jazyk a literatúra (Mgr.)
- 2007 FiF UK – Špecializačné postgraduálne štúdium školskej psychológie
- 2006 Trojmesačný študijný pobyt na Viedenskej univerzite (Institut für Bildungswissenschaft)
- 2008 PdF UK – doktorandské štúdium školskej pedagogiky (PhD.)
- 2009 Tréning trénerov (PDCS)
- 2009 Certifikovaný kurz lektorov vzdelávania dospelých (AIVD)
- 2021 - 2024 Rozširujúce štúdium špeciálnej pedagogiky - poradenstvo (PdF UK)
- 2009 – súčasnosť vzdelávanie v rôznych témach: multikultúrna výchova, drogové závislosti, poradenský rozhovor/proces a skupinový poradenský rozhovor, dobrovoľníctvo, krízová intervencia, hranice v práci s klientmi, syndróm CAN, práca s LGBT mládežou, rodovo citlivá výchova, vzťahová väzba, online poradenstvo, rešpektovať a byť rešpektovaný, riešenie konfliktov, rozvíjanie kreativity, gamifikácia, tréning fonematického uvedomovania podľa D. B. Eľkonina, práca so živými knihami, online bezpečnosť, Moodle pre pokročilých, interaktívny obsah v Moodle, motivácia, aktuálne trendy v diagnostike rizikového správania dospievajúcich, kariérové portfólio a iné.
Doterajšia prax:
- 2005 – 2008 Pedagogická fakulta UK – doktorandka
- 2005 – 2008 prekladateľská činnosť (napr. materiály pre projekt ECFUN European Children's Future University Network)
- od roku 2008 Pedagogická fakulta UK – odborná asistentka
- 2019 - 2015 Komunitné centrum Kopčany - projektová pracovníčka (nízkoprahové centrum pre deti zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia)
- 2022 – 2023 ZŠ Tbiliská – špeciálna pedagogička
Pedagogická činnosť :
Psychologická propedeutika (PEP), Sociálna psychológia (UZ, uč. PSY, PEP), Sociálno-psychologický výcvik pre učiteľov (UZ), Sociálno-psychologický výcvik pre výchovu k občianstvu (uč. OBV), Osobnostný a sociálny rozvoj (UZ)
Vedecko-výskumná činnosť:
- VEGA 1/0143/08 Kultúra školy a výchovných zariadení so zameraním na problémové deti - spoluriešiteľka
- VEGA 1/0253/09 Kognitívne versus sociálne predpoklady úspešnosti u ľudí s postihnutím - spoluriešiteľka
- Grant agentúry UK´Economic and Social Research Council (RES-192-22-0060) - Community Youth Work and Social Research: Knowledge Transfer, Informing, Policy and Further Opportunities for Collaboration - spoluriešiteľka
- VEGA 1/10710/11 Maskulinity a femininity vo feminizovaných odboroch – spoluriešiteľka v roku 2012
- VEGA 1/0445/11 Sociálne mikrokultúry detí v ťažkých životných situáciách – spoluriešiteľka
- VEGA 1/0562/13 Sociálno-psychologické kompetencie v pregraduálnej príprave a ranej pedagogickej kariére učiteľov - spoluriešiteľka
- KEGA 021UK-4/2013 Vyučovanie psychológie a predmetov osobnostného a sociálneho rozvoja - súbor metodických materiálov – spoluriešiteľka
- KEGA 060UK-4/2017 Podpora naratívnej kompetencie v slovenskom jazyku u detí z marginalizovaného jazykového prostredia - súbor metodických materiálov - spoluriešiteľka
- VEGA 1/0409/14 2017-2019 Osobnosť a profesijné videnie učiteľa/učiteľky vo vzťahu k riešeniu náročných situácií v školskej triede v období tranzitu do praxe - spoluriešiteľka
- KEGA 035UK-4/2022 Psychologické vzdelávanie pre nepsychologické profesie: metodická a obsahová podpora - hlavná riešiteľka
- VEGA 1/0119/21 Poruchy učenia a pozornosti u študentov a študentiek v terciárnom vzdelávaní: Prevalencia, symptomatológia, copingové a učebné stratégie (2021 – 2024)
Orcid
Mgr. Zuzana Štefanec, PhD.

Konzultačné hodiny
UT(TUE) 9:00 – 10:30 osobne/in person
UT (TUE) 12:30 – 14:00 online MS Teams po dohode
(študenti sa na konzultácie vopred ohlásia prostredníctvom mailu: zuzana.stefanec@fedu.uniba.sk)
(miestnosť č. Š-156; telefón na pracovisko: +421 2 9015 9103)
Kvalifikácia:
- 2015-2016 – Filozofická fakulta UK, Bratislava; 2-ročné špecializačné štúdium v odbore ,,školský psychológ“
- 2007 – 2011 Pedagogická fakulta UK, Bratislava; Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa, študijný odbor: Predškolská a elementárna pedagogika, Ukončené dizertačnou skúškou, titul PhD.
- 2002 – 2007 Pedagogická fakulta UK, Bratislava; Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa, študijný odbor: Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov, špecializácia: Psychológia - pedagogika Ukončené štátnou skúškou s vyznamenaním, titul Mgr.
Doterajšia prax:
- 2007 - 2011 - Pedagogická fakulta UK - doktorandka
- 2011 - súčasnosť - Pedagogická fakulta UK – odborná asistentka
- 2016 – súčasnosť - základná škola v Bratislave – školská psychologička
- 2021 - 2024 – vedenie Katedry psychológie a patopsychológie PdF UK
Pedagogická činnosť:
- Pedagogická a školská psychológia (PEP),
- Psychologické aspekty výchovy dieťaťa v rodine (PEP),
- Poruchy detského vývinu (PEP, UZ, PSY),
- Sociálno-psychologický výcvik pre učiteľov (UZ),
- Dejiny psychológie (PSY),
- Výcvik sociálnych zručností I. a II. (SOC)
Vedecko-výskumná činnosť:
- VEGA1/0191/19 Životné štýly a stratégie v kohortách slovenských adolescentov (2019-22, spoluriešiteľka)
- · VEGA1/0620/16 Psychologické determinanty aktivity a participácie detí a adolescentov so zdravotným postihnutím vzdelávaných v integrovanom/inkluzívnom prostredí (2016-2019, spoluriešiteľka)
- · VEGA1/0623/15 Vnímané hodnotové posolstvá žiakmi z formálnej edukácie (2015-2017, spoluriešiteľka)
- UK/82/2008 - Autoevalvácia ako nástroj riadenia kvality školy – vedúca projektu
- KEGA 018UK-4/2013 - Obsahová inovácia predmetu Školský manažment s následným vytvorením modernej vysokoškolskej učebnice a e-kurzu LMS Moodle pre študijné odbory učiteľstva a učiteľov kontinuálneho vzdelávania - spoluriešiteľka
- VEGA – 1/0829/13 Psychologické determinanty aktivity a participácie ľudí s postihnutím v starostlivosti o zdravie
PaedDr. Eva Vancu, Ph.D.

Konzultačné hodiny
UT (TUE) 10:30 - 12:00 osobne/in person
PON (MON) 09:00 – 10:30 online MS Teams po dohode
(študenti sa na konzultácie vopred ohlásia prostredníctvom mailu vancu@fedu.uniba.sk)
(miestnosť č. Š-155; telefón na pracovisko: +421 2 9015 9117)
Kvalifikácia:
- 2005 Pedagogická fakulta UK - učiteľ psychológie v kombinácii (Mgr.)
- 2006 Filozofická fakulta UK - školská psychológia (postgraduálne štúdium)
- 2007 Pedagogická fakulta UK – Pedagogická psychológia (PaedDr.)
- 2011 Psychologický ústav AVČR, Fakulta sociálních studií Masarykovej Univerzity – Vývinová psychológia (Ph.D.)
- 2023 – 2024 Resilience Research Centre – Resilience expert training
Doterajšia prax:
- 2005 – výskumný pracovník, Institute on Drug Dependencies
- 2005 – 2011 učiteľka a školská psychologička, gymnázium
- 2007 – 2011 odborný pracovník výskumu, Psychologický ústav Akademie věd ČR
- 2011 - 2017 odborný asistent, Katedra psychológie a patopsychológie, PdF UK
- 2017- 2023 výskumný pracovník, Ústav psychologických štúdií, KPP, PdF UK
- od r. 2023 – docent, PdF UK
Pedagogická činnosť:
- Vývinová psychológia a všeobecná psychológia
- Metodológia psychologického výskumu
- Štatistické metódy a techniky
- Psychológia osobnosti
- Psychologické techniky zvládania záťaže
- Psychoterapia hrou
- Patopsychológia ľudí s TP a chronickým ochorením
Výskumné projekty:
- VEGA projekt - 1/0955/17/11 – Multimodalita vývinu emocionálnej regulácie u dospievajúcich s typickým a atypickým vývinom.
- VEGA projekt 1/0623/15 – Vnímané hodnotové posolstvá žiakmi z formálnej edukácie.
- KEGA č. 067UK-4/2014 - Integratívna metodika na zlepšenie interpersonálnych komunikačných kompetencií, rozvoj emočnej inteligencie a reziliencie dospievajúcich žiakov a adolescentov v kontexte prierezových tém ISCED 2 a ISCED 3A.
- VEGA projekt 1/0253/09 - Kognitívne versus sociálne predpoklady úspešnosti u ľudí s postihnutím.
- GAČR 407/12/2325 - School bullying as a process – a socialcognitive analysis of classroom bullying.
- GAČR 406/09/2096 – Emoční inteligence a její role v copingu,
- MS - The International Resilience Project, Výskumné centrum resilience (RRC- Resilience Research Centre, School of Social Work, Dalhousie University, Kanada).
- MS - The Barometer HOPE, University of St. Gallen, Andreas Krafft (Švajčiarsko), globálny zber dát.
- Výskumné aktivity a projektová činnosť v rámci výskumného zámeru Psychologického ústavu AV ČR reg. č. AV0Z70250504 súvisiaca s riešením grantových projektov.
- Výskumný projekt podporený získaním Ceny rektora Masarykovej Univerzity za dizertační projekt (kategória D)
Členstvo:
· Slovenská psychologická spoločnosť pri SAV
· Českomoravská psychologická společnost
· European Association for Research on Adolescence
· Association for Behavioral and Cognitive Therapies
Výber z publikačnej činnosti:
· Vancu, E., Glasová, M. Felcanová, L. (2024). Emočná inteligencia a psychická odolnosť u adolescentov. Vybrané teoretické modely a empirické výskumy. Bratislava: Vydavateľstvo Univerzity Komenského. ISBN: 978-80-223-5931-3.
· Glasová, M., Harvanová, S.. Vancu, E. (2021). Multimodalita vývinu emocionálnej regulácie u adolescentov. 1. vyd. - Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, ISBN 978-80-223-5131-7.
· Vancu, E., Glasová, M. (2016). Integratívna metodika na zlepšenie interpersonálnych komunikačných kompetencií, rozvoj emočnej inteligencie a reziliencie žiakov a adolescentov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. ISBN 978-80-223-4269-8.
· Vancu, E., Jonášová, L. (2024). Emotion regulation and executive functions in adolescents. International journal of psychology. Chichester (Veľká Británia) : John Wiley & Sons. – ISSN 0020-7594. – ISSN (online) 1464-066X. – suppl. Roč. 59, č. S1 (2024).
· Vancu, E. (2024). The method for interpersonal communication enhancement and fostering of resilience and emotional regulation. Education and new developments 2024. 1. vyd. – Lisabon (Portugalsko) : InScience Press, 2024. – ISBN 978-989-35106-9-8. – ISSN 2184-044X. – ISSN (online) 2184-1489.
· Vancu, E. (2014). Coping strategies in relation with personality resources of resilience and possibilities of intervention in adolescents. Journal of Health Science. - Vol. 2, Num. 3 (2014), s. 109-118. - ISSN 2328-7136.
· Vancu, E. (2014). Influence of disability on the coping strategies and personality structure in early adolescence. Journal of Health Science. - Vol. 2, Num. 2, s. 63-74, ISSN 2328-7136.
· Baumgartner, F., Vancu, E. (2014). Emoční inteligence a její vztah k zvládání. Člověk v kontextech celoživotního vývoje. - Brno: Psychologický ústav AV ČR, 2014. - S. 39-59. – ISBN 978-80-86174-21-1.
Zoznam publikácií:
Orcid: https://orcid.org/0000-0001-9367-8977 0000-0001- 9367-8977
Mgr. Linda Liliková - denná doktorandka

Konzultačné hodiny
UT (TUE) 9:00 – 10:30 osobne/in person
ŠTV (THU) 10:00 – 11:30 online MS Teams po dohode
(študenti sa na konzultácie vopred ohlásia prostredníctvom mailu: lelovicsova4@uniba.sk)
(miestnosť č. Š-158)
Kvalifikácia:
2017 PdF UK - Primárna a predprimárna pedagogika (Mgr.)
Prax:
2017-2018 Učiteľka primárneho vzdelávania, ZŠ Rovinka
2023 - interná doktorandka
Publikačná činnosť:
Zacharová, Z. & Liliková, L. (2024). Developing 6-7 year olds´ understanding of emotions through Storytelling. In EECERA Conference, Brighton, 3. - 6.9. 2024.
Liliková, L. (2023). Využitie príbehov pri prevencii naučenej bezmocnosti detí. In Premostenie akademickej a humanitárnej práce na podporu dieťaťa a zraniteľného obyvateľstva : kniha abstraktov. - : 1. vyd. ISBN 978-80-89932-13-9. - Bratislava : Havava, 2023. - S. 101-102.
Liliková, L. (2023). Naučená bezmocnosť a spôsoby prevencie v školskom prostredí. In Premostenie akademickej a humanitárnej práce na podporu dieťaťa a zraniteľného obyvateľstva : kniha abstraktov. - : 1. vyd. ISBN 978-80-89932-13-9. - Bratislava : Havava, 2023. - S. 35-36.
Liliková, L. & Poliakova, E. (2022) Syndróm naučenej bezmocnosti v primárnom vzdelávaní základných škôl. Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra psychológie a patopsychológie. ISBN 978-80-223-5555-1
Autorka detských kníh zameraných na podporu duševného zdravia:
(Ne)spokojný slimáčik Slávko - 5 prvkov duševnej pohody (2022)
Stratený slimáčik Slávko - 5 prvkov môjho ja (2023)
Starostlivý slimáčik Slávko - 5 prvkov dobrých vzťahov (2024)