Pedagogická fakultaUniverzita Komenského v Bratislave

Tímea ŠEBEN ZAŤKOVÁ

PRACOVŇA: Š -136

 

KONZULTAČNÉ HODINY: 

Prezenčne: streda 11:30-13:00

Online: utorok 8:30-10:00

 

KONTAKT: timea.seben.zatkovauniba.sk

 

PRACOVNÉ ZARADENIE:

 

PaedDr. Tímea Šeben Zaťková, PhD. pôsobí na Katedre pedagogiky PF UK od roku 2025. Jej predchádzajúce pôsobiská zahŕňali pôsobenia na Katedre pedagogiky Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave (2021-2025) na pozícii univerzitnej docentky, kde bola súčasne aj fakultným koordinátorom pre prácu so študentami so špeciálnymi potrebami. Má dlhoročné skúsenosti (2010- 2021) s prípravou učiteľov profesijných predmetov v Centre pedagogiky a psychologického poradenstva Fakulty ekonomiky a manažmentu Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre, kde bola súčasne vedúcou Centra. Jej skúsenosti sa spájajú aj s realizáciou kurzov vysokoškolskej pedagogiky v podmienkach SPU v Nitre (2011 - 2022), na Prírodovedeckej fakulte UKF v Nitre (2013) a v kurzoch, workshopoch a výberovom predmete vysokoškolskej pedagogiky pre doktorandov na FF UCM v Trnave. Vysokoškolské vzdelanie absolvovala v odbore učiteľstvo pedagogiky v špecializácii etická výchova a učiteľstvo anglického jazyka a literatúry na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre, kde súčasne ukončila rozširujúce štúdium učiteľstva hudobnej výchovy a doktorandské štúdium v odbore pedagogika.

Aktuálne vyučuje pedagogické disciplíny v učiteľských bakalárskych a magisterských študijných programoch i v programoch doplňujúceho pedagogického štúdia. Jej vedecko-výskumná a publikačná činnosť sa zameriava na oblasti didaktiky, vysokoškolskej pedagogiky a s tým spojené ďalšie otázky učiteľskej prípravy. Je autorkou viacerých vedeckých monografií, vysokoškolských učebníc a učebných textov a ďalších početných vedeckých a odborných publikácií, má skúsenosti s vedením a participáciou v riešiteľských kolektívoch niekoľkých národných a medzinárodných projektov.

 

Výber z projektovej a publikačnej činnosti:

Vedúci riešiteľ:

  • BIN SGS02_2021_002 University Enhancing the Smart Active Aging, 2022-2024, Norway Grants (156 366 Eur)
  • KEGA 033SPU-4/2019 Innovation of the concept of curriculum and methodical e-support for preparation of agriculture and food science teachers, 2019- 2021, National Cultural and Education grant agency, Slovakia (12 411 EUR)
  • KEGA 026SPU-4/2013  Conceptual modernization and methodological support of courses in higher education pedagogy for teachers of technical universities, 2013- 2015, National Cultural and Education grant agency, Slovakia (12 854 EUR)

Člen riešiteľských kolektívov:

  • KEGA 004UCM-4/2022 "Promoting student health and well-being through inclusive education at tertiary level, 2022- 2025, National Cultural and Education grant agency, Slovakia
  • VEGA 1/0502/17 Consumer Personality and its influence on irrational behaviour and decision making, 2017- 2019, National Research grant agency, Slovakia
  • KEGA  006SPU-4/2012 Implementation of global development education into higher education at economics faculties , 2012- 2014, National Cultural and Education grant agency, Slovakia.

Vybrané vedecké štúdie:

  • Šeben Zaťková, T., Seberíni, A., & Tokovská, M. (2025). First year university life: expectations versus reality. International Journal of Instruction, 18(3), 335-352. https://doi.org/10.29333/iji.2025.18318a
  • Šolcová, J., Šeben Zaťková, T., Franta, A., & Tokovská, M. (2025). Enhancing old age: smart and welfare technologies use among older adults. TEM Journal: Technology, Education, Management, Informatics, 14(1), 139-148. https://doi.org/10.18421/TEM141-13
  • Šeben Zaťková, T., Funk, V., & Bírová, J. (2025). Possibilities of using the one-page profile in education. Journal of Education Culture and Society, 16(1), 581-596. https://doi.org/10.15503/jecs2025.2.581.596
  • Šeben Zaťková, T., Tokovská, M., & Šolcová, J. (2024). What psychosocial support do first year university students need? A mixed creative methods study. International Journal of Emotional Education, 16(1), 140-153. https://doi.org/10.56300/AXLK4968
  • Šolcová, J., Šeben Zaťková, T., & Tokovská, M. (2024). Enhancing first-year undergraduate students' adaptation through person-centred thinking. Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, 14(2), 349-354. https://doi.org/10.18421/TEM141-13
  • Šeben Zaťková, T., Ambrozy, M., Tokovská, M., & Šolcová, J. (2024). University students' views and understanding towards ageing and older adults. Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, 14(1), 277-282. https://doi.org/10.33543/j.1401.277282
  • Šeben Zaťková, T., Šolcová, J., Jamborová, Ľ., & Tokovská, M. (2024). University students' knowledge about welfare technologies within active aging concept: an online survey interview. Emerging Science Journal, 8(3), 1085-1096. https://doi.org/10.28991/ESJ-2024-08-03-017
  • Tokovská, M., Šeben Zaťková, T., & Jamborová, Ľ. (2022). Digital competencies development in higher education institutions: A mixed methods research study. Emerging Science Journal, 6(Suppl.), 150-165. https://doi.org/10.28991/ESJ-2022-SIED-011
  • Šeben Zaťková, T., & Ambrozy, M. (2021). VET teachers in Slovakia and challenges for their competences improvement. Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, 11(2), 244-249. https://doi.org/10.33543/1102244249