Peter OSTRADICKÝ
PRACOVŇA: Š-135
KONTAKT:
e-mail: ostradickyfedu.uniba.sk
PRACOVNÉ ZARADENIE:
odborný asistent
Mgr. Peter Ostradický, PhD. v súčasnosti pôsobí ako odborný asistent na Katedre pedagogiky, Univerzity Komenského v Bratislave. V rámci výučby primárne vedie kurzy všeobecnej didaktiky a všeobecnej pedagogiky a zaoberá sa aj kvalitatívnou metodológiou. Vo svojej vedecko-výskumnej činnosti sa venuje hlavne skúmaniu individuálnej koncepcie učiteľa, výučby a autonómie učiacich sa vo výučbe.
VEDIE PREDMETY:
Všeobecná pedagogika
Všeobecná didaktika
Základy didaktiky
Pedagogická prax 1 B
Kurikulárne projektovanie vo vzdelávaní
Projektovanie kurikula a paradigmy výučby
Zvedavé učenie 1 a 2
Komunikácia v cudzom jazyku pre BI/anglický jazyk
PROJEKTOVÁ ČINNOSŤ:
Grant UK 264/2018 (hlavný riešiteľ): Príležitosti na konštrukciu a rekonštrukciu individuálnej koncepcie výučby študentov učiteľstva.
Projekt KEGA 070UK-4/2016 (v spoluautorstve): Koncept rannej edukácie detí - tvorba vedeckej monografie „Vychovávanie a starostlivosť o deti do troch rokov veku Tvorba výchovného programu“ v spolupráci s hlavným riešiteľom doc. PaedDr. Dušanom Kostrubom, PhD.
Projekt VEGA 1/0119/20 (v spoluautorstve): Vplyv pregraduálnej prípravy na formovanie pedagogického myslenia učiteľa anglického jazyka v kontexte vyučovania a učenia sa gramatiky anglického jazyka- participácia na dizajnovaní a realizácii kvalitatívneho výskumu v spolupráci s hlavným riešiteľom PaedDr. Martinou Šipošovou, PhD.
Účasť na riešení vedeckých projektov:
VEGA 1/0336/23 (hlavný riešiteľ): Výskum ekvivalentov teórií didaktiky v učiteľskej praxi počas a v dôsledku mimoriadnej (pandemickej) situácie.
KEGA 026/UK – 4/2022 (spoluriešiteľ): Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v STEM vzdelávaní (CEPENSAR).
Projekt VEGA 1/0661/21 (spoluriešiteľ): Výskum spôsobilosti učiteľov prírodovedných predmetov nižšieho sekundárneho vzdelávania napĺňať ciele prírodovedného vzdelávania.
Operačný program Ľudské zdroje (ESF): NFP312010AFX7 (spoluriešiteľ): Skvalitnenie prípravy budúcich pedagogických a odborných zamestnancov.
Erasmus + – STEAM CONNECT PROJECT 2021-1-LU01-KA220-SCH-000034433.
Iné úlohy na katedre a fakulte:
metodik Pedagogickej praxe (B); koordinácia rigoróznych konaní.
Najvýznamnejšie publikačné výstupy:
Šipošová, M. – Ostradický, P. (2022). Formovanie presvedčenia budúcich učiteľov o výučbe gramatiky anglického jazyka. Bratislava: UK v Bratislave. 169 s. ISBN 978-80-223-5509-4 (vedecká monografia)
Šipošová, M. – Ostradický, P. (2022). Shaping pre-service teachers’ beliefs about teaching English grammar: longitudinal research findings. In Proceedings of ICERI2022, 15th Annual International Conference of Education, Research and Innovation. 7.- 9.11.2022, Seville (Spain), pp. 2241-2249. ISBN: 978-84-09-45476-1. (výskumná štúdia), Web of Science Core Collection
Kostrub, Dušan - Severini, Eva - Ostradický, Peter : Facilities providing early childhood education and childcare up to three years of age from the point of view of erudite employees
In: AD ALTA. - Roč. 9, č. 1 (2019), s. 263-270. - ISSN (print) 1804-7890
Registrované v: wos
Ohlasy (4)
Kostrub, Dušan - Ferková, Štefánia - Ostradický, Peter - Tománková, Martina : Educating children up to three years of age in the narrations of today`s parents
In: AD ALTA. - Roč. 9, č. 1 (2019), s. 143-148. - ISSN (print) 1804-7890
Registrované v: wos
Ohlasy (1)
Kostrub, Dušan - Ostradický, Peter: A qualitative methodology framework of investigation of learning and teaching based on the USE of augmented reality [elektronický dokument]
In: ICETA 2019 [elektronický dokument] : 17th IEEE International conference on emerging elearning technologies and applications. - Denver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2019. - S. 425-440 [print]. –
ISBN 978-1-7281-4967-7
[ICETA 2019. 17, Starý Smokovec, 21.11.2019 - 22.11.2019]
Registrované v: scopus
Ohlasy (10)
Kostrub, Dušan - Severini, Eva - Ostradický, Peter: Developing children‘s autonomy in pre-primary education from parents perspective
In: AD ALTA. - Roč. 8, č. 2 (2018), s. 223-229. - ISSN (print) 1804-7890
Registrované v: wos
Koreňová, Lilla - Kostolányová, Kateřina - Ostradický, Peter : Analysis of dependences between utilization of mobile technologies in math education and students‘ technical backgrounds
In: ICERI2019 Proceedings : 12th International conference of education, research and innovation.
Valencia : IATED, 2019. - S. 11283-11289. - ISSN 2340-1095. –
ISBN 978-84-09-14755-7
[ICERI 2019. 12, Seville, 11.11.2019 - 13.11.2019]
Registrované v: wos
Koreňová, Lilla - Kostrub, Dušan - Ostradický, Peter : Interpretive investigation of the use of augmented reality in family environment within children's play through the optics of qualitative methodology [elektronický dokument]
Nevykazované UKO
In: EDULEARN19 proceedings [elektronický dokument] : 11th annual International Conference on Education and New Learning Technologies : Roč. 11. - Valencia : IATED, 2019. - S. 5733-5741 [CD-ROM]. –
ISSN 2340-1117. –
ISBN 978-84-09-12031-4
[EDULEARN19. 11, Palma de Mallorca, 01.07.2019 - 03.07.2019]
Registrované v: wos
Gunčaga, Ján - Severini, Eva - Kožík Lehotayová, Blanka - Ostradický, Peter : Digital technologies in education of preschool children preparing for future [elektronický dokument]
In: MIPRO 2020 [elektronický dokument] : 43rd International Convention. - Rijeka : Croatian Society for Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics, 2020. - S. 681-688 [online]. - ISSN 1847-3946
[MIPRO 2020. 43, Opatija, 28.09.2020 - 02.10.2020]
Registrované v: scopus
Koreňová, Lilla - Kis, Marta - Lavicza, Zsolt - Ostradický, Peter - Prodromou, Theodosia : New directions in nationwide technology integration into mathematics teaching [elektronický dokument] : the Geomatech project
In: DIVAI 2018 [elektronický dokument] : 12th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics. - Praha : Wolters Kluwer, 2018. - S. 81-90 [online]. - ISSN 2464-7470. – ISBN 978-80-7598-059-5 [DIVAI 2018. 12, Štúrovo, 02.05.2018 - 04.05.2018]
URL: https://conferences.ukf.sk/public/conferences/1/schedConfs/25/DIVAI2018.pdf
Registrované v: wos
Ohlasy (4)
OCENENIA:
Cena dekana za diplomovú prácu „Interakčný príklon vs. interakčný odklon vo vyučovaco-učebných činnostiach výučby.
Pamätný list Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave za šírenie dobrého mena univerzity a fakulty.