UČPRAX
O projekte
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.
Názov projektu | Skvalitnenia prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied |
Akronym | UČPRAX |
Prijímateľ | 00397865 (IČO) - Univerzita Komenského v Bratislave |
Riadiaci orgán | RO_OPLZ - Riadiaci orgán OP Ľudské zdroje |
Názov fondu | Európsky sociálny fond |
Kód ITMS2014+ | 312011AFX7 |
Sprostredkovateľský orgán | SORO_OPLZ_MSVVSSR -Sprostredkovateľský orgán |
Kód výzvy | OPLZ-PO1/2019/DOP/1.3.1-01 |
Časový rámec realizácie | 1. 10. 2020 - 30. 09. 2023 |
Miesto realizácie | Slovensko, Bratislavský kraj |
Odkazy | |
Rozpočet | 226 234,01,- |
Ciele projektu | Zvýšiť kvalitu VŠ vzdelávania a rozvoj ľudských zdrojov v oblasti výskumu a vývoja s cieľom dosiahnuť prepojenie VŠ vzdelávania s potrebami trhu práce |
Cieľové skupiny | Študenti dennej formy štúdia prvého a/alebo druhého stupňa VŠ v študijných odboroch pripravujúcich budúcich pedagogických a/alebo odborných zamestnancov |
Stručný opis projektu | Zameranie a ciele Projekt je zameraný na inováciu a skvalitnenie pedagogickej praxe študentov odboru „Učiteľstvo a pedagogické vedy“. Cieľom hlavnej aktivity je doplniť a inovovať súčasný model pedagogickej praxe tak, aby študenti učiteľstva v rôznych predmetových oblastiach svojich zameraní a rôznych ročníkov absolvovali niektorý typ praxe, čo im umožní vo väčšej miere aplikovať a prepojiť ich súčasnú prípravu s praxou na škole príslušného stupňa, na ktorú sú študenti pripravovaní. Aktivity V projekte je naplánovaná jedna hlavná aktivita s názvom " Podpora cvičných škôl v rámci prípravy na povolanie učiteľa, prepojenia teoretického a praktického vzdelávania s dôrazom na prax študentov v odbore „učiteľstvo a pedagogické vedy“ vrátane mentoringu a sieťovania informácií", v rámci ktorej budú realizované tri druhy podaktivít: pedagogická prax študentov (nový model náčuvovej pedagogickej praxe v primárnom vzdelávaní pre študentov v učiteľských študijných programoch „výtvarná edukácia“ a „výtvarná edukácia v kombinácii“); stáže študentov (realizované na základných a stredných školách špecificky zameraných podľa jednotlivých predmetových oblastí učiteľských študijných programov); tvorba podporných vzdelávacích materiálov pre cvičných učiteľov (metodiky pre realizáciu praxe a stáží, podporné vzdelávacie materiály). |
Katedra anglického jazyka a literatúry
Informačné listy
Súťaže v anglickom jazyku vo forme hier, B-ANJde054
Súťaže v anglickom jazyku vo forme hier, B-ANGde054
Súťaže v anglickom jazyku vo forme hier, B-ANJde054
Metodiky
Anglické divadlo pre žiakov mladšieho školského veku alebo nižšieho sekundárneho vzdelávania
Súťaže v anglickom jazyku vo forme hier
Ďalšie publikácie
Výučba gramatiky angličtiny na úrovni A2 u žiakov s dyslexiou
Výučba slovnej zásoby angličtiny na úrovni A2 u žiakov s dyslexiou
Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky
Informačné listy
Metodiky
Mimovyučovacie činnosti učiteľa v škole: metodika stáže A
Mimovyučovacie činnosti učiteľa v škole: metodika stáže B
Ďalšie publikácie
Mimovyučovacie činnosti učiteľa v škole: podporný vzdelávací materiál pre cvičných učiteľov
stáže A
Mimovyučovacie činnosti učiteľa v škole: podporný vzdelávací materiál pre cvičných učiteľov
stáže B
Katedra etickej a občianskej výchovy
Informačné listy
Metodiky
Občianska náuka inak: Metodika stáže I.
Občianska náuka inak: Metodika stáže II.
Ďalšie publikácie
Katedra nemeckého jazyka a literatúry
Informačné listy
Jazykový seminár (zostavenie vyučovacej hodiny), M-NEJpr023
Jazykový seminár (zostavenie vyučovacej hodiny), M-NEMde016
Metodiky
Jazykový seminár (zostavenie vyučovacej hodiny)
Ďalšie publikácie
Literatúra digitálne: obrázková kniha, komiks a digitálne médiá
Katedra psychológie a patopsychológie
Informačné listy
Digitálne technológie v medzipredmetových vzťahoch, B-PSYde035
Digitálne technológie v medzipredmetových vzťahoch, M-PSYde026
Práca so žiakmi so špecifickými vzdelávacími potrebami, M-PSYde027
Metodiky
Digitálne technológie v medzipredmetových vzťahoch
Práca so žiakmi so špecifickými vzdelávacími potrebami
Ďalšie publikácie
Použitie videozáznamu a videohospitácie v učiteľskej príprave
Katedra slovenského jazyka a literatúry
Informačné listy
Maturitná skúška zo slovenského jazyka a literatúry, M-SLOde025
Olympiáda zo slovenského jazyka a literatúry, M-SLOde026
Školský časopis/rozhlas, M-SLOde023
Testovanie 5/Testovanie 9, M-SLOde024
Metodiky
Maturitná skúška zo slovenského jazyka a literatúry
Katedra výtvarnej výchovy
Informačné listy
Didaktika výtvarnej výchovy 1, BC-VJ-pr016
Didaktika výtvarnej výchovy 1, BC-VU-pr009
Digitálne technológie pre školu, M-VJ-de042
Digitálne technológie pre školu, M-VU-de030
Tvorba vizuálnych prezentácii, M-VJ-de041
Tvorba vizuálnych prezentácii, M-VU-de029
Výtvarná školička v prírode, B-VJ-de040
Výtvarná školička v prírode, B-VU-de032
Metodiky
Digitálne technológie pre školu
Ďalšie publikácie
Metodika výtvarnej výchovy orientovanej na proces tvorby
Pregraduálna príprava učiteľov výtvarnej výchovy v praxi
Špecifiká výtvarných aktivít detí predškolského veku
Princípia grafického média v tvorbe slovenských autorov
Konštitutívne poznatky o grafických technikách
Pracovné výkazy pre cvičných učiteľov
Prázdny pracovný výkaz pre cvičného učiteľa za mesiac 03.2023
Vzorový pracovný výkaz pre cvičného učiteľa za mesiac 03.2023