ADAPTAPRAX
O projekte
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.
Názov projektu | Inovácia a skvalitnenie získavania praktických zručností študentov predškolskej a elementárnej pedagogiky s akcentom na adaptačný proces detí |
Akronym | ADAPTAPRAX |
Prijímateľ | 00397865 (IČO) - Univerzita Komenského v Bratislave |
Riadiaci orgán | RO_OPLZ - Riadiaci orgán OP Ľudské zdroje |
Názov fondu | Európsky sociálny fond |
Kód ITMS2014+ | 312011Z694 |
Sprostredkovateľský orgán | SORO_OPLZ_MSVVSSR - Sprostredkovateľský orgán OPĽZ-MSVVS SR |
Kód výzvy | OPLZ-PO1/2019/DOP/1.3.1-01 |
Časový rámec realizácie | 1. 10. 2020 - 30. 09. 2023 |
Miesto realizácie | Slovensko, Bratislavský kraj |
Odkazy | |
Rozpočet | 319 069,35,- |
Ciele projektu | Zvýšiť kvalitu VŠ vzdelávania a rozvoj ľudských zdrojov v oblasti výskumu a vývoja s cieľom dosiahnuť prepojenie VŠ vzdelávania s potrebami trhu práce |
Cieľové skupiny | Študenti bakalárskeho stupňa štúdia odboru predškolská a elementárna pedagogika a študenti magisterského stupňa štúdia učiteľstva pre primárne vzdelávanie |
Stručný opis projektu | Zameranie a ciele Projekt je zameraný na inováciu a skvalitnenie pedagogickej praxe študentov učiteľstva odboru predškolská a elementárna pedagogika (PEP) a učiteľstvo pre primárne vzdelávanie (UPV) s akcentom (nielen) na adaptačný proces detí predškolského a mladšieho školského veku. Hlavný cieľ projektu zameraný najmä na získavanie praktických zručností budúcich učiteľov súvisiacich s adaptačným procesom detí v materskej škole a v prvom ročníku základnej školy. K ďalším cieľom projektu patrí inovácia modelu aktuálnej pedagogickej praxe študentov vysokoškolského štúdia tak, aby vo väčšej miere reflektovala potreby praxe (najmä v oblasti STEM vzdelávania), podliehala kvalitnému mentoringu a bola súvzťažná s teoretickou prípravou študentov. Aktivity V projekte je naplánovaná jedna hlavná aktivita s názvom "Podpora cvičných škôl v rámci prípravy na povolanie učiteľa, prepojenia teoretického a praktického vzdelávania s dôrazom na prax študentov v odbore predškolská a elementárna pedagogika vrátane mentoringu a sieťovania informácií" v rámci ktorej budú realizované tri druhy podaktivít: stáže študentov (adaptačné stáže a stáže zamerané na mimovyučovacie aktivity); pedagogická prax študentov (inovácia a navýšenie počtu hodín praxí v MŠ a ŠKD, nový model praxe v ZŠ akcentom na STEM predmety); tvorba podporných vzdelávacích materiálov pre cvičných učiteľov (metodiky pre realizáciu praxí a podporné vzdelávacie materiály). |
Pedagogická prax náčuvová v ŠKD
I. Pozorovací hárok študenta v ŠKD
Predmetová odborná prax s akcentom na STEM vzdelávanie
Záznamový hárok študenta (1. hodina)
Záznamový hárok študenta (2. - 10. hodina)
Hodnotenie študenta (rozbor: 1. hodina)
Mimovyučovacie aktivity v MŠ
Mimovyučovacie aktivity v ZŠ
Metodiky
Adaptácia dieťaťa na materskú školu: metodika stáže
Adaptačná stáž v základnej škole: metodika stáže
Mimovyučovacie aktivity v základnej škole: metodika stáže
Náčuvová prax v materskej škole: metodika praxe
Metodika predmetovej odbornej praxe s akcentom na STEM vzdelávanie: elementárna matematika
Pracovné výkazy pre cvičných učiteľov
PV cvičného učiteľa - 2022-12 - NÁZOV ŠKOLY - PRIEZVISKO
PV cvičného učiteľa - 2022-12 - ZŠ Za Kasárňou - Mrkvička - VZOR