Pedagogická fakultaUniverzita Komenského v Bratislave

Témy dizertačných prác doktorandov ÚFŠ

Témy dizertačných prác doktorandov ÚFŠ

témariešiteľrok
Jazyková abreviácia v konkrétnych žurnalistických žánrochPaedDr. Peter Bojo, PhD.2012-2015
Rozvíjanie procedurálnych lingvistických vedomostí vo vyučovaní angličtiny vo vyššom sekundárnom vzdelávaníMgr. Tomáš Hlava, PhD.2012-2015
Psychologické aspekty aplikovania prístupu zameraného na žiaka vo vyučovaní angličtiny v primárnom vzdelávaníMgr. Katarína Zamborová, PhD.2012-2015
Lexikálnoštruktúrna analýza jazykových skratiek v anglických právnych textochMgr. Andrea Demovičová, PhD.2012-2017
Abreviácia v elektronickej komunikácii v anglickom jazykuPhDr. Eva Maierová, PhD.2012-2017
Lingvistické a didaktické aspekty sprostredkovania nemeckej trestnoprávnej terminológiePaedDr. Peter Gergel, PhD.2013-2016
Slovotvorná kontaminácia v anglickom jazyku a jej potenciálne lingvodidaktické implikácieIng. Mgr. Erika Jurišová, PhD.2013-2016
Lexikálno-didaktické aspekty jazykových skratiek v angličtineMgr. Ivana Kapráliková, PhD.2013-2016
Subjektívne vnímanie úrovne ovládania angličtiny u učiteľov a jeho vplyv na sebaistotu a na využívanie inovatívnych metód vo vyučovaní angličtinyMgr. Patricia Kotlebová, PhD.2013-2016
Interkultúrne sprostredkovanie literatúry ako perspektíva zahraničnej germanistikyMgr. Edina Borovská, PhD.2014-2017
Vybrané aspekty rozhovoru a možnosti ich využitia vo vyučovaní nemčiny ako cudzieho jazykaMgr. Simona Tomášková, PhD.2014-2017
Zvyšovanie lexikálnej kompetencie v anglickom jazyku aplikáciou vybraných prvkov CLIL-u na stredných odborných školáchMgr. Martina Lipková, PhD.2016-2020
Vzťah medzi mentálnymi reprezentáciami systému anglického jazyka, performanciou v metaligvistických úlohách a produkciou v reálnych komunikačných situáciách pri učení sa anglického jazykaPaedDr. Zuzana Vávrová, PhD.2016-2022
Produkcia textov vo vyučovaní nemčiny ako cudzieho jazykaMgr. Anna Fábová, PhD.2017-2020
Perspektívy rozvíjania čitateľskej gramotnosti v cudzom jazykuMgr. Stanislav Kováč, PhD.2017-2020
Celostná pedagogika v skorej výučbe cudzích jazykov (s praktickými ukážkami z nemeckého jazyka ako cudzieho)Mgr. Zuzana Marková, PhD.2017-2021
Estetické učenie sa detí so špeciálnymi poruchami učenia vo vyučovaní nemeckého jazyka ako cudzieho (K integrácii obrazu, filmu, divadla a hudby v cudzojazyčnej edukácii)Mgr. Zuzana Tomčániová2017
Literatúra pre deti a mládež vo vyučovaní nemeckého jazyka ako cudzieho v kontexte súčasnej edukačnej politikyMgr. Mária Dovičák2019
Analýza faktorov determinujúcich vznik syndrómu vyhorenia u učiteľov anglického jazyka pôsobiacich v rôznych vzdelávacích inštitúciách a možnosti prevenciePaedDr. Roman Krebes2019
Medziliterárne aspekty ako základ komparatívneho prístupu vo vyučovaní literatúry. Edgar Allan Poe v španielskej literatúre 19. storočiaMgr. Lenka Štangová, PhD.2019-2022
Prežívanie negatívnych emócií v procese učenia sa a vyučovania anglického jazyka na Slovensku a ich vplyv na rozvíjanie komunikačnej kompetencie žiakovMgr. Ivana Juríková, PhD.2020-2023
Komparácia čitateľskej gramotnosti v cudzom (anglickom) jazyku na úrovni B2 a v rodnom jazykuMgr. Lucie Kontšeková2020
Rozvíjanie predčitateľskej literárnej gramotnosti vo viacjazyčných kontextochMgr. Ingrida Revajová2021

Úloha kultúrneho povedomia dospelých používateľov anglického jazyka v jazykovom a osobnostnom rozvoji

Mgr. Katarína Smolková

2021

Vplyv mediálnych združení pre deti na literárne vdelávanieMgr. Pavol Kupka2022
Kritické myslenie ako súčasť čitateľskej gramotnosti v cudzom jazykuMgr. Jakub Kundra2022
Vplyv suportívnych a inhibitívnych determinantov žiakov generácie Alfa na vyučovanie a učenie sa cudzích jazykov na SlovenskuMgr. Veronika Královičová2023
Význam pochopenia funkcie gramatického javu pri porozumení textu vo vyučovaní nemčiny ako cudzieho jazykaMgr. Renáta Karbanová2023
Skúmanie postojov žiakov k využívaniu literatúry pri výučbe anglického jazyka na úrovni B1 a B2 na SlovenskuMgr. Simona Ryšková2023