Čo rozumieme pod „skúmaním a riadením procesov vyučovania a učenia“?
Pod skúmaním a riadením procesov vyučovania a učenia rozumieme:
- systematické skúmanie procesov vyučovania a učenia (výskum vlastnej výučby, identifikácia problémov, ktoré je potrebné riešiť, príprava malých výskumných projektov),
- zlepšovanie vlastnej praxe a výsledkov učenia študentov (overovanie efektivity učenia a vyučovania, zaznamenávanie a analýza skúseností, úspechov a neúspechov)
- zdieľanie poznatkov a skúseností s ďalšími učiteľmi (kolegiálne komentovanie, získavanie spätnej väzby, verejná prezentácia a publikovanie, budovanie spoločnej vedomostného a skúsenostného portfólia).
Medzi nástroje zvyšovania kvality vysokoškolských učiteľov v uvedenej oblasti radíme najmä rozhovory a fokusové skupiny, dotazníky, pozorovania, prípadové štúdie, obsahové analýzy textov a produktov činnosti, experimenty, reflexie a analýzy, ktoré vykonávajú samotní vysokoškolskí učitelia.