Pedagogická fakultaUniverzita Komenského v Bratislave

Strategické zámery PdF UK

Strategické zámery PdF UK

Strategickým zámerom rozvoja Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave ako vysoko vedeckého, výskumného, pedagogického a odborného pracoviska je v nadväznosti na výsledky dosiahnuté v predchádzajúcom období ako vo vzdelávaní, tak aj v oblasti tvorivej činnosti na medzinárodnej úrovni pokračovať v rozvíjaní tvorivého potenciálu a dosahovať vytýčené ciele.

Zámery rozvoja fakulty, jej poslanie, vízie a strategické ciele vychádzajú primárne z platnej legislatívy Slovenskej republiky, z Akreditačných štandardov SAAVŠ, z Národného kvalifikačného rámca Slovenskej republiky a tiež z Dlhodobého zámeru Univerzity Komenského v Bratislave.

Strategické ciele a zámery rozvoja fakulty sa odvíjajú od skladby jednotlivých pracovísk fakulty a zastúpenia odborníkov v jednotlivých oblastiach poznania a sú v súlade s kritériami kvality v oblasti pedagogickej, vedeckovýskumnej, umeleckej, a tiež aj v oblasti riadenia a manažmentu fakulty.

Zmyslom fungovania fakulty je najmä rozvoj poznania (vrátane vedeckého) a jeho transfer k mladej generácii, motivácia a podpora jej túžby po poznaní za rešpektovania požiadaviek spoločenskej praxe a trendov rozvoja spoločnosti.

V príprave budúcich pedagogických a odborných pracovníkov je zámerom fakulty postupný rozvoj „kultúry vzdelávania“ a jej transfer do neskoršieho výkonu povolania budúcich absolventov s akcentom na zvyšovanie etických kvalít absolventov a na uplatňovanie morálnych hodnôt v spoločenskej praxi.

Snahou fakulty je v súlade s európskymi a slovenskými trendmi zvyšovať kvalitu vzdelávania, posilňovať vedu, výskum a implementáciu výsledkov empirickej činnosti do vzdelávacích aktivít jednotlivých pedagógov a tiež ich transfer do kvalitnej tvorivej činnosti. Úlohou PdF UK je pripravovať novú generáciu kvalitných, flexibilných, progresívnych, inovatívnych a v praxi uplatniteľných pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s nárokmi modernej vzdelanostnej spoločnosti. 

  • Úsilím všetkých zamestnancov fakulty je rozvíjať a skvalitňovať aktuálne existujúce študijné programy, vedu a výskum v oblasti spoločenských a humanitných vied, ale aj pružne reagovať na potreby praxe a ponúkať také študijné programy a takých profesionálov, ktorí budú využívať svoj pedagogický, odborný a osobnostný potenciál v prospech výchovy, vzdelávania a komplexnej starostlivosti nielen o intaktných jednotlivcov, ale aj o jednotlivcov so zdravotným znevýhodnením a jednotlivcov z rôznych marginalizovaných skupín obyvateľstva

  • Zámerom je teda pripravovať svojich absolventov v súlade s nárokmi modernej spoločnosti a zároveň tak, aby sa dokázali úspešne uplatniť v praxi nielen v národnom, ale aj medzinárodnom meradle

S osobitným zreteľom fakulta pristupuje aj k celoživotnému vzdelávaniu pedagógov,  ich profesijnému rozvoju v súlade s najnovšími poznatkami vedy, meniacimi sa spoločenskými potrebami a edukačnými podmienkami a s dôrazom na uznávané etické a morálne hodnoty spoločnosti.

K prioritným úlohám fakulty vyplývajúcim z jej poslania patrí aj spolupráca s domácimi a zahraničnými vysokoškolskými a vedeckými inštitúciami o štátnymi orgánmi a s inými právnickými a fyzickými osobami, ako aj rozširovanie, skvalitňovanie a vzájomné posilňovanie tejto spolupráce vrátane vytvárania príležitostí pre aktívnu participáciu členov akademickej obce fakulty na riešení stanovených úloh.

V súlade s požiadavkami trhu práce sa fakulta aj v budúcnosti bude intenzívne snažiť reagovať na potreby spoločenskej praxe, vytvárať a upravovať  študijné programy, ktoré zodpovedajú novým trendom vo vzdelávaní  a novovzniknutým profesiám s prihliadnutím na Národný kvalifikačný rámec  SR.

Fakulta dbá na  prepojenie  teoretickej prípravy s praktickými spôsobilosťami, preto dlhodobo  venuje pozornosť  skvalitňovaniu pedagogických a odborných praxí a  stáží, aktívne sa zapája do tvorby požiadaviek na externé prostredie a do tvorby koncepcie vzdelávania cvičných učiteľov.

Zámerom fakulty je podporovať akademickú mobilitu študentov, pedagógov aj podporno-administratívneho personálu. 

Dlhodobým strategickým zámerom fakulty je, aby bola uznávaná ako dynamicky sa rozvíjajúca fakulta s vysokou  úrovňou odbornej, vzdelávacej a tvorivej činnosti reflektujúcou spoločenskú zodpovednosť a ľudské hodnoty.