Gabriela Lojová
O mne
Prof. PhDr. Gabriela Lojová, PhD. pracuje na Katedre anglického jazyka, literatúry a didaktiky PdF UK.
Vo svojej pedagogickej a vedecko-výskumnej činnosti sa dominantne venuje psychológii učenia sa a vyučovania cudzích jazykov a aplikovanej psycholingvistike.
Zameriava sa na hľadanie optimálneho modelu učenia sa gramatiky na báze štrukturálno-funkčnej lingvistiky a konštruktivistickej teórie učenia sa,
ktorý by zodpovedal intrapsychickým, sociálnym a edukačným podmienkam na Slovensku.
Podieľa sa na rôznych národných i medzinárodných projektoch a spolupracuje s inštitúciami zameranými na vzdelávanie učiteľov cudzích jazykov.
V súčasnosti spolupracuje na kurikulárnej reforme pre vzdelávaciu oblasť Jazyk a komunikáciea – Cudzie jazyky.
V jej rozsiahlej prednáškovej a publikačnej činnosti dominujú práce zamerané na humanizáciu vzelávania,
na aplikovanie princípov prístupu zameraného na žiaka a hľadanie možností zefektívňovania učenia sa a vyučovania jazykov.
Z množstva publikačných výstupov možno za najvýznamnejšie považovať monografie Teória a prax vyučovania gramatiky cudzích jazykov,
Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov, Styly a strategie ve výuce cizích jazyků (Lojová, Vlčková),
Teoretické východiská vyučovania angličtiny v primárnom vzdelávaní (Lojová, Straková),
Deklaratívne a procedurálne vedomosti vo výučbe anglického jazyka (Lojová a kolektív)
a Učme cudzí jazyk efektívnejšie: Prístup zameraný na žiaka
Projekty
VEGA č.1/0119/20 - Vplyv pregraduálnej prípravy na formovanie pedagogického myslenia učiteľa angličtiny v kontexte vyučovania a učenia sa gramatiky anglického jazyka.
spoluriešiteľka
VEGA č.1/0495/17 Vzťah medzi mentálnymi reprezentáciami systému anglického jazyka, performanciou v metalingvistických úlohách a produkciou v reálnych komunikačných situáciách pri učení sa anglického jazyka.
hlavná riešiteľka
VEGA 1/0716/13 Kontinuálne rozvíjanie deklaratívnych a procedurálnych vedomostí pri vyučovaní gramatiky angličtiny v primárnom, sekundárnom a celoživotnom vzdelávaní na Slovensku.
hlavná riešiteľka
KEGA Zvýšenie efektivity vzdelávacieho procesu vo vyučovaní cudzích jazykov v primárnom vzdelávaní.
hlavná riešiteľka
VEGA 1/0690/10 Zvyšovanie efektívnosti procesu zapamätávania pri učení sa cudzieho jazyka v mladšom školskom veku prostredníctvom personalizácie učebného obsahu.
hlavná riešiteľka
spoluriešiteľka
VEGA č.1/0495/17 Vzťah medzi mentálnymi reprezentáciami systému anglického jazyka, performanciou v metalingvistických úlohách a produkciou v reálnych komunikačných situáciách pri učení sa anglického jazyka.
hlavná riešiteľka
VEGA 1/0716/13 Kontinuálne rozvíjanie deklaratívnych a procedurálnych vedomostí pri vyučovaní gramatiky angličtiny v primárnom, sekundárnom a celoživotnom vzdelávaní na Slovensku.
hlavná riešiteľka
KEGA Zvýšenie efektivity vzdelávacieho procesu vo vyučovaní cudzích jazykov v primárnom vzdelávaní.
hlavná riešiteľka
VEGA 1/0690/10 Zvyšovanie efektívnosti procesu zapamätávania pri učení sa cudzieho jazyka v mladšom školskom veku prostredníctvom personalizácie učebného obsahu.
hlavná riešiteľka