Pedagogická fakultaUniverzita Komenského v Bratislave

Diana Židová

O mne

Pracujem ako odborná asistentka na Katedre anglického jazyka, literatúry a didaktiky, Pedagogickej fakulty UK v Bratislave od roku 2024. Vyštudovala som aprobáciu učiteľstvo akademických predmetov slovenský jazyk a literatúra a anglický jazyk a literatúra na UKF v Nitre, kde som následne pokračovala v štúdiu tretieho stupňa v študijnom programe Anglistika. Dizertačnú prácu o literatúre amerických Slovákov som obhájila v roku 2014. Odvtedy vyučujem predmety a venujem sa témam zameraným na anglofónnu literatúru a kultúru. Zaujíma ma najmä súčasná literatúra, v ktorej autori stimulujú čitateľov k prehodnoteniu ich zaužívaných presvedčení a názorov, napr. aj v obrázkových knižkách pre deti a mládež.

Výskum

- Súčasná anglofónna literatúra - britská, americká, austrálska
- Súčasná literatúra pre deti a mládež v anglickom jazyku
- Kreatívne písanie v anglickom jazyku
- Literatúra a kultúra v práci učiteľa anglického jazyka
- Literatúra a kultúra menšín v USA - americkí Slováci
- Multimodalita, literárna gramotnosť, plurikulturalizmus, plurilingvizmus
- Celoživotné vzdelávanie, neformálne vzdelávanie, MOOCs

Projekty

VEGA: 1/0218/24 - Gramotnosť a kritické myslenie v kontexte bilingválneho vzdelávania
spoluriešiteľ; Doba riešenia: 2024 - 2024

ERASMUS+: 2022-1-SK01-KA220-SCH-000085134 - Fostering Students’ Interdisciplinary Competence through the Action-Oriented Approach and Collaborative Online International Learning
spoluriešiteľ; Doba riešenia: 2022 - 2024

RP: 001UKF-2-1/2022 - Zvyšovanie kvality prípravy budúcich učiteľov matematiky, fyziky, chémie, informatiky, anglického jazyka, slovenského jazyka a techniky formou doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia
spoluriešiteľ; Doba riešenia: 2022 – 2023

KEGA: 006UKF-4/2018 - Národné literatúry v epoche globalizácie (vznik a vývin americko-slovenskej literárnej a kultúrnej identity)
spoluriešiteľ; Doba riešenia: 2018 – 2020

KEGA: 039UKF-4/2012 - Vyučovanie súčasných anglofónnych literatúr ako prostriedok posilňovania kreatívneho a kritického myslenia
spoluriešiteľ; Doba riešenia: 2012 – 2012

Publikácie

Konferenčné príspevky

ŽIDOVÁ, D. 2024. Literature with a Small ‘l': Fostering Creative Writing in EFL Pre-Service Teachers / In: Proceedings of IAC 2024 in Prague : Prague, Czech Republic, March 22 - 23, 2024 / ed. Helena Kratochvílová, Radek Kratochvíl. - Praha : Czech Institute of Academic Education, 2024. - ISBN 978-80-88203-36-0, s. 210-217. PDF

ŽIDOVÁ, D. 2022. The role of extensive reading in English language classroom In: INTED 2022: 16th International Technology, Education and Development Conference, Valencia, 7-8th March 2022 / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. - Valencia : IATED Academy, 2022. - ISBN 978-84-09-37758-9. - ISSN 2340-1079, s. 1254-1264. Dostupné TU

Články

ŽIDOVÁ, D. 2020. Literature as a tool of awareness: Traits of autism spectrum disorders for students in ESP class. In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. - ISSN 2334-9212, Roč. 8, č. 3 (2020), s. 297-305. https://doi.org/10.22190/JTESAP2003297Z

ŽIDOVÁ, D. 2020. Massive open online courses (MOOCs): the promise of non-formal education in English language learning. In: Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 1804-7890, Roč. 10, č. 2 (2020), s. 352-355. PDF

Kapitoly

ŽIDOVÁ, D. 2019. Ethnic Writing as a Part of American Studies: Interpretation and Teaching. In: English Language Teaching through the Lens of Experience / Christoph Haase, Natalia Orlova. - Newcastle Upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2019. - ISBN 978-1-5275-3718-7, P. 305-318. Dostupné TU