Mgr. Miroslava Lemešová, PhD.
Kvalifikácia:
- 2005 PdF UK – Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: psychológia – nemecký jazyk a literatúra (Mgr.)
- 2007 FiF UK – Špecializačné postgraduálne štúdium školskej psychológie
- 2006 Trojmesačný študijný pobyt na Viedenskej univerzite (Institut für Bildungswissenschaft)
- 2008 PdF UK – doktorandské štúdium školskej pedagogiky (PhD.)
- 2009 Tréning trénerov (PDCS)
- 2009 Certifikovaný kurz lektorov vzdelávania dospelých (AIVD)
- 2021 - 2024 Rozširujúce štúdium špeciálnej pedagogiky - poradenstvo (PdF UK)
- 2009 – súčasnosť vzdelávanie v rôznych témach: multikultúrna výchova, drogové závislosti, poradenský rozhovor/proces a skupinový poradenský rozhovor, dobrovoľníctvo, krízová intervencia, hranice v práci s klientmi, syndróm CAN, práca s LGBT mládežou, rodovo citlivá výchova, vzťahová väzba, online poradenstvo, rešpektovať a byť rešpektovaný, riešenie konfliktov, rozvíjanie kreativity, gamifikácia, tréning fonematického uvedomovania podľa D. B. Eľkonina, práca so živými knihami, online bezpečnosť, Moodle pre pokročilých, interaktívny obsah v Moodle, motivácia, aktuálne trendy v diagnostike rizikového správania dospievajúcich, kariérové portfólio a iné.
Doterajšia prax:
- 2005 – 2008 Pedagogická fakulta UK – doktorandka
- 2005 – 2008 prekladateľská činnosť (napr. materiály pre projekt ECFUN European Children's Future University Network)
- od roku 2008 Pedagogická fakulta UK – odborná asistentka
- 2019 - 2015 Komunitné centrum Kopčany - projektová pracovníčka (nízkoprahové centrum pre deti zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia)
- 2022 – 2023 ZŠ Tbiliská – špeciálna pedagogička
Pedagogická činnosť :
Psychologická propedeutika (PEP), Sociálna psychológia (UZ, uč. PSY, PEP), Sociálno-psychologický výcvik pre učiteľov (UZ), Sociálno-psychologický výcvik pre výchovu k občianstvu (uč. OBV), Osobnostný a sociálny rozvoj (UZ)
Vedecko-výskumná činnosť:
- VEGA 1/0143/08 Kultúra školy a výchovných zariadení so zameraním na problémové deti - spoluriešiteľka
- VEGA 1/0253/09 Kognitívne versus sociálne predpoklady úspešnosti u ľudí s postihnutím - spoluriešiteľka
- Grant agentúry UK´Economic and Social Research Council (RES-192-22-0060) - Community Youth Work and Social Research: Knowledge Transfer, Informing, Policy and Further Opportunities for Collaboration - spoluriešiteľka
- VEGA 1/10710/11 Maskulinity a femininity vo feminizovaných odboroch – spoluriešiteľka v roku 2012
- VEGA 1/0445/11 Sociálne mikrokultúry detí v ťažkých životných situáciách – spoluriešiteľka
- VEGA 1/0562/13 Sociálno-psychologické kompetencie v pregraduálnej príprave a ranej pedagogickej kariére učiteľov - spoluriešiteľka
- KEGA 021UK-4/2013 Vyučovanie psychológie a predmetov osobnostného a sociálneho rozvoja - súbor metodických materiálov – spoluriešiteľka
- KEGA 060UK-4/2017 Podpora naratívnej kompetencie v slovenskom jazyku u detí z marginalizovaného jazykového prostredia - súbor metodických materiálov - spoluriešiteľka
- VEGA 1/0409/14 2017-2019 Osobnosť a profesijné videnie učiteľa/učiteľky vo vzťahu k riešeniu náročných situácií v školskej triede v období tranzitu do praxe - spoluriešiteľka
- KEGA 035UK-4/2022 Psychologické vzdelávanie pre nepsychologické profesie: metodická a obsahová podpora - hlavná riešiteľka
- VEGA 1/0119/21 Poruchy učenia a pozornosti u študentov a študentiek v terciárnom vzdelávaní: Prevalencia, symptomatológia, copingové a učebné stratégie (2021 – 2024)