Bakalárske štúdium
Bc. Študijný program Výtvarná edukácia v kombinácii
Bc. Študijný program: Výtvarná edukácia v kombinácii
Stupeň štúdia: 1.
Forma štúdia: denná
II.35 Profil absolventa |
Absolvent bakalárskeho študijného programu výtvarná edukácia je pripravený pokračovať v štúdiu tohto odboru na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania. Získal všeobecný rozhľad v problematike edukačných vied a spoločenských a legislatívnych súvislostí výchovy a vzdelávania, získal základy digitálnej a psychologickej gramotnosti učiteľa. V oblasti predmetovej aprobácie výtvarná edukácia má všeobecný rozhľad a ovláda základné zručnosti a hodnoty v odbore výtvarná edukácia, súčasne chápe širšie súvislosti výchovy a vzdelávania. Svoje odborné zručnosti a vedomosti, ako aj pedagogické vedomosti vie využívať pri plánovaní a realizácii edukačného procesu najmä v oblasti záujmových a voľnočasových aktivít. Ovláda základné zručnosti pedagogickej komunikácie a je schopný sa orientovať v organizačných podmienkach inštitucionálneho vzdelávania.
Teoretické vedomosti Absolvent 1. stupňa (Bc.) výtvarná edukácia: - pozná sociálnovedné a legislatívne súvislosti inštitucionálneho vzdelávania, - pozná psychologické modely kognitívneho vývinu a vývinu osobnosti s aplikáciou v edukačnom prostredí, - pozná teoretické princípy tvorby a plánovania edukačného procesu v sekundárnom vzdelávaní, - pozná a chápe základné historické a teoretické aspekty učiteľstva výtvarného umenia, - je pripravený získať úplnú učiteľskú spôsobilosť formou 2. stupňa vysokoškolského štúdia. Praktické schopnosti a zručnosti Absolvent 1. stupňa (Bc.) výtvarná edukácia: – sa dokáže orientovať v pedagogickej dokumentácii a školskej legislatíve, – vie aktívne používať digitálne technológie na podporu edukačného procesu, – vie analyzovať a reflektovať jednotlivé zložky edukačného procesu v školskej triede, – disponuje základnými štrukturálnymi zručnosťami (či už v rovine intelektuálnej, motorickej, tvorivo-senzorickej) v oblasti učiteľstva výtvarného umenia, – je schopný spolupracovať pri riešení odborných projektov v oblasti učiteľstva výtvarného umenia, – je schopný organizovať činnosť žiakov najmä v mimovyučovacích školských a mimoškolských aktivitách so zameraním na výtvarné aktivity. Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti Absolvent 1. stupňa (Bc.) výtvarná edukácia: – vie organizovať a plánovať vlastné vzdelávanie, – vie prezentovať svoje schopnosti a zručnosti v oblasti učiteľstva výtvarného umenia, – ovláda zmysluplné využitie modernej didaktickej technológie v oblasti učiteľstva výtvarného umenia, – ovláda základy pedagogickej komunikácie, individuálnej a tímovej práce pri riešení odborných a pedagogických problémov v oblasti učiteľstva výtvarného umenia, – vie organizovať vlastné učenie a svoje permanentné vzdelávanie. |
Profilujúce predmety Katedry výtvarnej výchovy
Predmetová špecializácia Výtvarná edukácia
Povinné predmety |
dejiny výtvarného umenia 1 |
dejiny výtvarného umenia 2 |
základy kresby |
modelovanie |
základy grafiky |
základy maľby |
fotografické techniky |
základy vizuálnej komunikácie |
didaktika výtvarnej výchovy 1 |
didaktika výtvarnej výchovy 2 |
metodika písania odborného textu vo výtvarnej edukácii |
kurz kresby a priestorovej tvorby v krajine |
|
Povinne voliteľné predmety - Skupina A
|
kontexty vizuálneho umenia |
pedagogika výtvarného umenia |
reflexívny didaktický seminár |
základy arteterapie
|
Povinne voliteľné predmety - Skupina B
|
kresba |
základy keramiky |
grafika |
maľba |
fotografia grafický dizajn |