Martina Šipošová
O mne
V akademickom prostredí pôsobí od r. 2005. V pedagogickej a vedecko-výskumnej činnosti sa špecializuje na didaktiku vyučovania anglického jazyka pre rôzne vekové skupiny. Vedecké výskumy zameriava na skúmanie pedagogického myslenia učiteľa cudzieho jazyka v slovenskom edukačnom kontexte. Aktívne sa zúčastňuje na vedeckých konferenciách doma i v zahraničí a zahraničných učiteľských mobilitách (Španielsko, Grécko, Poľsko, Turecko). Podieľa sa na riešení vedeckých projektov. V jej publikačnej činnosti dominujú práce zamerané na zefektívňovanie výučby cudzích jazykov, v ktorých aplikuje zásady konštruktivistickej výučby a metódy a techniky personalizovaného vyučovania. Medzi knižné publikácie patria Rudiments of English Language Didactics; Pedagogické myslenie učiteľa cudzieho jazyka v teórii a praxi; Formovanie presvedčenia budúcich učiteľov o výučbe gramatiky anglického jazyka; Vzťahy a interakcie deklaratívnej a procedurálnej roviny vo výučbe anglickej gramatiky; Dyslexia and the English Classroom: What EFL Teachers Need to Know; Thinking about Literature: Language, Pedagogical Contexts and Cultural Identity; Communicative Activities for Teaching Grammar in Contex; A Course in English Language Didactics; Communicative Approach and the Teaching of English Language Means to Slovak Learners; The Teaching of Communicative Skills to Slovak English Language Learners; Moderná učebnica angličtiny pre všetkých (ne)náročných.
Projekty
VEGA č. 1/0336/2023 Výskum ekvivalentov teórií didaktiky v učiteľskej praxi počas a v dôsledku mimoriadnej (pandemickej) situácie (2023 – trvá)
KEGA 008UMB-4/2022 Univerzitné vzdelávanie ako brána k mysleniu: integrácia čitateľských, akademických a kritických zručností ako podmienka intelektuálneho kapitálu univerzít a internacionalizácie vzdelávania (2022 – trvá)
VEGA 1/0119/20 Vplyv pregraduálnej prípravy na formovanie pedagogického myslenia učiteľa angličtiny v kontexte vyučovania a učenia sa gramatiky anglického jazyka (2020 – 2022)
VEGA č.1/0118/20 Dyslexia ako jazykovo-kognitívna porucha a jej prejavy pri rozvíjaní čitateľskej gramotnosti v materinskom (slovenskom) a cudzom (anglickom) jazyku (2020 – 2022)
ITMS 312011AFX7 Skvalitnenie prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied (2019 – 2023)
VEGA 1/0494/17 Vzťah medzi mentálnymi reprezentáciami systému anglického jazyka, performanciou v metalingvistických úlohách a produkciou v reálnych komunikačných situáciách pri učení sa anglického jazyka (2017 – 2019)
KEGA 008UMB-4/2022 Univerzitné vzdelávanie ako brána k mysleniu: integrácia čitateľských, akademických a kritických zručností ako podmienka intelektuálneho kapitálu univerzít a internacionalizácie vzdelávania (2022 – trvá)
VEGA 1/0119/20 Vplyv pregraduálnej prípravy na formovanie pedagogického myslenia učiteľa angličtiny v kontexte vyučovania a učenia sa gramatiky anglického jazyka (2020 – 2022)
VEGA č.1/0118/20 Dyslexia ako jazykovo-kognitívna porucha a jej prejavy pri rozvíjaní čitateľskej gramotnosti v materinskom (slovenskom) a cudzom (anglickom) jazyku (2020 – 2022)
ITMS 312011AFX7 Skvalitnenie prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied (2019 – 2023)
VEGA 1/0494/17 Vzťah medzi mentálnymi reprezentáciami systému anglického jazyka, performanciou v metalingvistických úlohách a produkciou v reálnych komunikačných situáciách pri učení sa anglického jazyka (2017 – 2019)