Informácie pre uchádzačov
Informácie pre uchádzačov o štúdium
Informácie pre uchádzačov o štúdium
Aktuálne informácie nájdete na: TU
Prezentácia OVV KUK z DOD PdF UK 2024: TU
Radi by ste sa seriózne pripravili na prijímaciu skúšku?
Práve Vám je potom určená ponuka bezplatných konzultácií.
Vyberte si pedagóga, s ktorým by ste radi konzultovali svoje portfólio a dohodnite sa s ním na individuálnej konzultácii.
Ak si neviete vybrať, radi Vám pomôžeme dohodnúť konzultáciu.
Napíšte nám prosím na valachova@fedu.uniba.sk
Bakalárske štúdium
Informácie o bakalárskom štúdiu nájdete tu
Forma štúdia: denná
Štandardná dlžka štúdia: 3 roky (Bc.), Udeľovaný akademický titul: Bc.
Odborná príprava zahŕňa teóriu a dejiny vizuálnej (výtvarnej) kultúry a výtvarného umenia a obsah s výrazným emocionálno-hodnotovým, senzomotorickým záberom v kresbe, kresbe a grafike, v maľbe, priestorovej tvorbe, vizuálnej tvorbe a ich aplikáciu v záujmovej a galerijnej (múzejnej) edukácii výtvarného umenia.
Prijímacou skúškou má uchádzač preukázať vážny záujem o študijný odbor a študijný program, úroveň a hĺbku vedomostí, zručností a tvorivej invencie. Základným a nevyhnutým predpokladom je ovládanie základných výtvarných vyjadrovacích prostriedkov v kresbe, maľbe a modelovaní, hlbšie poznanie v oblasti dejín a teórie umenia, estetiky. Študent je prijatý na štúdium na základe prijímacieho konania.
Absolvent bakalárskeho štúdia študijného programu výtvarná edukácia v kombinácii)sa uplatňuje ako:
- asistent učiteľa,
- animátor (lektor) voľného času,
- pracovník štátnej a verejnej správy pre príslušnú oblasť.
Podľa doterajších skúseností väčšina absolventov študijného programu výtvarná edukácia v kombinácii pokračuje na magisterskom štúdiu v študijnom programe výtvarná edukácia v kombinácii alebo v príbuzných študijných programoch.
Magisterské štúdium
Informácie o magisterskom štúdiu nájdete tu
Forma štúdia: denná
Štandardná dlžka štúdia: 2 roky (Mgr.), Udeľovaný akademický titul: Mgr.
Študijný program predstavuje koncept prípravného vzdelávania učiteľov, ktorí dosiahnu profesionálnu spôsobilosť k vizuálnej (výtvarnej) edukácii na ZŠ, SŠ, ZUŠ, ďalej v podmienkach mimoškolských zariadení, v kultúrnych a vzdelávacích centrách. Zmysel, význam a cieľ vzdelávania v študijnom odbore otvára budúcim absolventom možnosť prekročiť individuálne a spoločenské hranice súčasného poznania obsahovo bohatej problematiky vizuálnej (výtvarnej) edukácie.
Na magisterské štúdium sa môže prihlásiť absolvent bakalárskeho štúdia pedagogickej fakulty a inej vysokej školy príbuzného zamerania. Uchádzač je prijatý na štúdium na základe prijímacieho konania. Prijímacia skúška je zameraná na:
a) zisťovanie vstupných kvalít vzdelania uchádzača v oblasti dejín a teórie umenia, estetiky,
b) zisťovanie kvality vizuálnych zobrazovacích schopností, overovanie kvality výtvarnej citlivosti, špecifiká výtvarného videnia, kvalitu schopností výtvarného vyjadrovania v ktorejkoľvek výtvarnej technike,
c) zhodnotenie portfólia prác, ktoré uchádzač prezentuje na prijímacej skúške aj slovne, v rozprave.
Absolvent magisterského štúdia študijného programu výtvarná edukácia v kombinácii sa uplatňuje ako:
- učiteľ príslušného všeobecnovzdelávacieho (alebo odborného) predmetu (skupín predmetov) na úrovni prvého a druhého stupňa vzdelávania na základných školách,
- metodik pre výučbu konkrétneho predmetu,
- animátor voľného času,
- špecializovaný pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania
Uplatnenie absolventov
Absolvent bakalárskeho štúdia študijného programu výtvarná edukácia v kombinácii sa uplatňuje ako:
- asistent učiteľa,
- animátor (lektor) voľného času,
- pracovník štátnej a verejnej správy pre príslušnú oblasť.
Podľa doterajších skúseností väčšina absolventov študijného programu výtvarná edukácia v kombinácii pokračuje na magisterskom štúdiu v študijnom programe výtvarná edukácia v kombinácii alebo v príbuzných študijných programoch.
Absolvent magisterského štúdia študijného programu výtvarná edukácia v kombinácii sa uplatňuje ako:
- učiteľ príslušného všeobecnovzdelávacieho (alebo odborného) predmetu (skupín predmetov) na úrovni prvého a druhého stupňa vzdelávania na základných školách,
- metodik pre výučbu konkrétneho predmetu,
- animátor voľného času,
- špecializovaný pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania